• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken

• Onderwerp starter Onderwerp starter BHV21
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BHV21

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2021
Goedemorgen,

ik heb een vraag over verticaal zoeken. In het bijgevoegde bestandje probeer ik een overzicht per locatie te krijgen. De formule werkt wel, maar doet niet precies wat ik wil.
Nu haalt de formule een naam op bij een bepaalde locatie, echter herhaalt hij dit steeds als ik de formule doortrek. En hoe voorkom ik #N/B in de weergave? ik probeer ook een telling te doen van het aantal waardes en nu telt de formule dit erbij.

Wie kan mij helpen?

Groet

Bijlagen

Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($A$4;' Training'!A5:E12;2;0);"")

Aha, top. hartelijk dank voor de snelle en goede oplossing!

Hallo,

Ik krijg met de voorgestelde oplossing het toch niet helemaal voor elkaar. Zoals het voorbeeldje aangeeft krijg ik toch dubbele waardes. Wat doe ik verkeerd?

Bijlagen

Niets verkeerd, zo werkt verticaal zoeken. Je krijgt de eerste overeenkomst terug. In sommige kolommen gaat het toevallig "goed" omdat je je bereik niet vast hebt gezet. Dus: wat jij wilt moet anders.

Welke Excelversie gebruik je?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Op het werk gebruiken wij office 365. Ik had al zon vermoeden dat de formule wel doet wat hij moet doen. Echter is dat niet wat ik wil dat hij doet.

Heb jij een suggestie voor wat wel zou werken?

Groet

Zeker, en simpel in Excel 365. Voor A6:
Code:
=FILTER(' Training'!$B$5:$B$12;' Training'!$A$5:$A$12=A4;"")

Correct. De formule geeft een lijst terug als resultaat. Maar als er in die cel een formule staat kan hij deze lijst niet kwijt: #OVERLOOP dus.

Dit type functies hoef je dus ALLEEN maar in cel A6 te zetten en verder niets (dus delete alles in A7 t/m A16).

oke, top. ga ik hier nog even mee stoeien. bedankt voor de moeite en tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan