• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaalzoeken op specifiek woorden indien gevonden in aparte cellen plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

phillip

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Hi

Ik ben op zoek naar een formule welke het volgende kan situeren.

In een omschrijving staan specifieke woorden als; Computer, Videokaart, Processor, Harddisk etc. Indien een van deze woorden gevonden wordt dan moeten alleen die woorden in nieuwe cellen worden geplaatst.

Dus als voorbeeld.

In A1 staat de volgende tekst.
Deze computer is voorzien van krachtige videokaart met 1 TB harddisk en high Processor. De woorden Videokaart, Computer, Harddisk, Processor moet de in de volgende cellen worden geplaatst
B2=Computer
C2=Videokaart
D2=Processor
E2=Harddisk

:) thanks!

Probeer het eens met VIND.SPEC() anders even een voorbeeldje plaatsen.

Hi met Vind.Spec had ik het geporbeerd maar kreeg ik niet het gewenste resultaat. Ik zal ongetwijfeld de formule verkeerd toepassen ;)

Ik heb een voorbeeld bestand gemaakt. Bekijk bijlage Woordenzoeker.xlsx

Ter verduidelijking; in rood zijn de woorden gearceerd welke de formule uit de omschrijving moet halen

Thanks alvast :)

bv zo

Code:
=ALS(ISFOUT(VIND.SPEC(VERSCHUIVING($G$1;KOLOM()-1;0);$A2;1));"niet gevonden";VERSCHUIVING($G$1;KOLOM()-1;0))

Bijlagen

Beide formules werken en kan ik voor verschillende doeleinden inzetten :)!

Thanks voor het delen van jullie uitgebreide Excel kennis ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan