Vertical sync ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj_dust

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2003
Berichten
43
Hey kan iemand mij uitleggen waar ik mijn vertical sync ... ofzo kan uitzetten van mijn 3d kaart ik heb een NVIDIA GeForce FX 5200. Ik wil dit uitzetten om mijn FPS omhoog te halen in cs, omdat die blijven steken op 60 !

Thx :)

Ps: mijn pc geg van hieronder kloppen niet meer anders zou ik ze idd nie hoger krijgen :p
 
Ik weet het niet precies ... maar mij is es verteld dat het invloed heeft met frame rate's

bij Bf 1942 bijvoorbeeld ik heb een 800 mhz en geforce 2 en steeds van 50 tot 60 frames... toen heb ik die v.sync es uit gezet maar toen kwam ie boven de 80?!!!

maar je moet wel oppassen als je grafische niet goeie spellen speelt en je hebt em dus uit staan kan je monitor beschadigen..

p.s Counterstrike draait niet goed als je v.sync uit hebt gezet.. ik hoop je genoeg verteld te hebben .. je kan me altijd maile als je nog wat wilt weten op loed_idzinga@hotmail.com
 
Maar erg veel zal je er denk ik niet van merken. Om een game helemaal vloeiend te laten lopen heb je ong. 30 fps nodig, dus het verschil tussen 60 en 80 zal, denk ik, niet echt waarneembaar zijn...:)
 
Je hebt zeker de herz van je monitor op 60 (standaard) staan?
 
nope ik heb een 15 inch beeldscherm met een refreshrate van 75 hertz
 
De V-sync stelt je maximum aantal frames per seconde ongeveer gelijk aan de refreshrate van je monitor. Dit om het zogenaamde "tearing" te voorkomen. Deze functie kun je aanlaten, maar dan loop je dus een groot aantal fps mis. Een beetje zonde van al die rekenkracht zou ik zeggen, en ik denk dat je het ook wel degelijk zult merken als het uit gaat (in positieve zin). Dat doe je via rechtsklik op de desktopachtergrond > Eigenschappen > Instellingen > Geavanceerd > Geforce FX 5200 > OpenGL > Verticale Synchronisatie > Altijd Uit.
 
Laatst bewerkt:
Heb vSync altijd aan. Me monitor staat op 100Hz, en de nieuwere games persen op me huidige kaart er toch niet meer dan 100fps uit hoor.

Daar komt bij dat 60fps de gemiddelde framerate en je dus niet meer nodig hebt. Doe je vSync uit en staat je monitor bijv. op 100Hz, dan draaien oude spellen wel meer dan 100fps, maar dan loopt et beeld vaak niet synchroon met die van je monitor en krijg je dus rare grapjes.

Vroeger dacht men altijd dat vSync slecht is en men het dus maar uit liet staan. Tegenwoordig is wel gebleken dat vSync juist wel nuttig is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan