Verticale CD-driver en een mini CD-rommetje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lieve58

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jul 2012
Hoi mensen,

Ik heb een prima PC van HP met zo'n "leuke" verticale dvd/cd speler, tot zo ver niks aan de hand.
Dan koop ik een stappenteller, (wilde ik al jaren hebben) mét software. Die laatste is een mini cd-rommetje, 8 cm doorsnee, nu zit er in mijn dvd/cd speler wel een kleine uitsparing voor die maat (lijkt tenminste), maar dat cd'tje valt er weer uit eer die klep dicht is.............:confused:
Weet alsjeblieft iemand hier een oplossing voor?? Wil dus wel graag mijn stappen gaan tellen :D

Effe je pc "op zijn kant leggen", cd laden en als je klaar bent de pc weer rechtop zetten?
Ik zeg maar wat... :)
Is idd zo dat een gewone cd achter het randje blijft hangen maar met een mini cd heb je een probleem...

:D Wat een gewéldig idee, en zó simpel !! Dat ik daar zelf niet op kwam :o Ik ga het morgen gelijk proberen (nu geen tijd meer, je weet; snoeren/kabels/zooi opzij)
Maar zal laten weten of het gewerkt heeft. Bedankt alvast.

Laatst bewerkt door een moderator:
deels gelukt

Heb gisteren de pc op zijn kant gelegd, de kleine cd-rom bleef er keurig in liggen, maar op een of andere manier kreeg ik niet de juiste bestanden te zien, het bestand dat er wel op stond kon ik niet eens openen, (.dat) en een error melding. Misschien kan de inhoud van de kast er niet tegen dat alles in ene op zijn kant ging :p
Al met al een leuke oplossing, maar de inhoud van de cd wilde niet..............
Zal straks nog proberen of een normale cd wél op zijn kant te lezen is, mocht dat zo zijn dat ligt het dus aan het kleine schijfje, en heb ik er alsnog niets aan.
Ik zal het laten weten.

Fyi *.dat bestanden zijn meestal data bestanden waarvoor het bijbehorende programma nodig is om ze te kunnen bekijken. Da's meestal het programma waarmee ze gemaakt zijn. Wat was de error melding?
Ben benieuwd!

Ok: Heb je al met een RechterMuisKlik op het icoon van de mini-CD zelf geprobeerd om het via Automatisch afspelen te starten?

Opgelost

Na veel geploeter en gezoek is het me gelukt het cd'tje te kopieren en te openen.
Een normaal formaat cd opende ook "op zijn kant" perfect.

De pc op zijn kant is dus een prima oplossing voor het probleem waar ik in 1ste instantie mee zat. Bedankt Solaris :thumb:

De foutmelding (.dat) (cannot create file E:\step.ini. Toegang geweigerd.)(je was er zo benieuwd naar :d)
Hoe het uiteindelijk gelukt is weet ik niet, heb o.a. de comptabiliteitsinstellingen aangepast, FreeFileVieuwer geprobeerd, pc tot 2 x aan toe vast gelopen,
:rolleyes:
Maar inmiddels zit ik in een verkeerde topic, :)
Ook the Knight bedankt voor het mee denken, automatisch afspelen werkte niet, maar het probleem is opgelost.
Fijne dag verder !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan