• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticale pagebreak zoeken of verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerald Baalhuis

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Ik heb per ongeluk ergens in een werkblad met zo'n 25000 regels ipv een horizontale pagebreak een verticale gezet. Er staan 100-en horizontale pagebreaks, maar waarschijnlijk maar één verticale.
Hoe kan ik deze verticale pagebreak zoeken en/of verwijderen?

Gerald

Gerald

om je gestart te krijgen, voer dan eerst eens deze code uit:

Code:
Sub HowManyPagesBreaks()
Dim iHpBreaks As Integer, iVBreaks As Integer
Dim iTotPages As Integer

iHpBreaks = ActiveSheet.HPageBreaks.Count + 1
    iVBreaks = ActiveSheet.VPageBreaks.Count + 1

iTotPages = iHpBreaks * iVBreaks
            MsgBox "This sheet will require " & iTotPages & _
                    " page(s) to print", vbInformation, "OzGrid.com"
End Sub

Code is van de hand van Dave Hawley van Ozgrid.

Wigi

Wigi,

bedankt voor je reactie. Als ik de macro uitvoer krijg ik maar liefst 786 pagebreaks te zien :)
Ik ben er nog niet achter hoe je de verticale pagebreak dan kan opzoeken, maar wellicht moet ik gewoon kolommen tijdelijk wissen om te zien of deze vert. pagebreak verdwijnt. Of kan VBA dit voor je opsporen?

Wigi,

2 verticale, de rest is horizontaal. Maar ik heb het probleem op zich al opgelost. Ben gewoon opnieuw begonnen.

Maar ik heb nog wel een (gerelateerde) andere vraag:
Ik had een macro opgenomen om op de plek waar de cursor staat een page break in te voegen, maar als je de code dan bekijkt staat er een verwijzing naar de cel waar je op dat moment in stond en doet de macro dus telkens hetzelfde in dezelfde cel.

Daar is vast wel een trucje voor...

Gerald

Laatst bewerkt:
Wigi,

een tweede macro poging ging beter:

Sub pageinde()
'
' pageinde Macro
' De macro is opgenomen op 25-11-2006 door Gerald Baalhuis.
'
' Sneltoets: CTRL+o
'
ActiveWindow.SelectedSheets.HPageBreaks.Add Before:=ActiveCell
End Sub

does the trick, alleen moet ik dan nog door de 28000 regels scrollen om te kijken waar de pagina niet netjes wordt afgebroken. Daarmee bedoel ik dat een overzicht van verkochte artikelen soms 'doormidden' wordt gebroken en ik dus bij de kop van het overzicht een handmatige break moet zeten (met de marco dus).

Is het mogelijk om bijv. te zoeken naar een horizontale pagebreak (door Excel gegenereerd), te kijken waar deze staat en als deze verkeerd stat een nieuwe pagebreak op de juiste plek te zetten?
ter info: elk overzicht begint in kolom B met de tekst "Artikelgroep......." de artikelen van die groep worden dan in kolom C (art. no.) en D artikelnaam opgenoemd.
Aan het eind van elke artikelgroep staat vervolgens een lege regel en dan in kolom B de tekst "Totaal artikelgroep".

Je hoeft er natuurlijk geen tijd aan te spenderen, maar het zou wel geweldig zijn als zoiets kan...

Gerald

Je hoeft er natuurlijk geen tijd aan te spenderen, maar het zou wel geweldig zijn als zoiets kan...

Niets is onmogelijk, dus... :D (bijna niets toch)

Hang eens een voorbeeldbestandje bij, dat zo veel als mogelijk gelijkt op het echte. Belangrijke gegevens vervang je door andere. Zorg dat er ook een aantal horizontale page breaks in zitten, zowel juist geplaatste als fout geplaatste...

En dan maar duimen hé... :)

De kwaliteit van het voorbeeldbestandje zal de kans op succes bepalen... ;)

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan