Verticale scroll-balk weghalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lafra002

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
Hallo mensen, ik had even een vraag, ik ben een website aan het maken samen met een vriend van mij, ik gebruik frames, het probleem is alleen, dat in het mainframe, een verticale scrollbalk verschijnt, terwijl die niet nodig is, alles is gewoon te zien.

Het ziet er nogal irritant uit, hoe kan ik dit weghalen.

Bijlagen

• untitled-1.jpg
    untitled-1.jpg
    66,9 KB · Weergaven: 76
Ik weet niets van websites bouwen, maar ik heb het volgende gevonden. Misschien dat je er iets mee kunt.

Met het SCROLLING attribuut kan vastgelegd worden of in het betreffende frame schuifbalken worden weergegeven.
De opbouw is:

<FRAME SCROLLING="waarde">

De volgende waarden kunnen gebruikt: yes, no en auto.
Met de waarde yes worden de schuifbalken altijd weergegeven, met de waarde no worden de schuifbalken nooit weergegeven en met de waarde auto bepaalt de browser zelf of een schuifbalk nodig is. De standaardwaarde is auto.

De waarde yes wordt niet (meer) ondersteund door Mozilla en Netscape Navigator 6.0 en hoger.

Ja klopt, maar dat heeft alleen invloed op horizontale balken, maar iig toch bedankt! Ik experimenteer nog wel even wat verder :D

Dit heeft niet alleen invloed op horizontale balken, ook op verticale hoor :) . Maar je moet de code niet zo gebruiken als hierboven maar je moet in de broncode waar je de info hebt staan over de frames (je index.html, waarschijnlijk) scrolling="no" gebruiken. Als je wilt dat er in geen 1 frame gescrolld wordt, zul je deze code ook in iedere frameset moeten zetten.

Snap ik, maar het punt is, dat er wel verticaal gescrolld moet kunnen worden :p . En waarschijnlijk zal de verticale balk dan ook verdwijnen.

Het is wel zo dat je Auto optie hebt, en Default, kga eens even kijken wat het verschil is.

Bedankt iig :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan