verticale streepjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jana33

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2005
Berichten
3
Hallo allemaal,
Na mijn vakantie (PC heeft 2 weken uit gestaan), kreeg ik allemaal verticale, gele streepjes op mijn beeldscherm (screenshot zie bijlage).
Net voor mijn vakantie heb ik een nieuwe 19' LCD scherm (HP L1906) aangeschaft, die het (toen) goed deed. Aan het scherm ligt het niet, want mijn oude beeldscherm geeft dezelfde streepjes. Als ik de PC remote overneem met mijn laptop heb ik ook geen problemen. Ik verwacht dus dat mijn grafische kaart defect is (ATI Radeon X740XL, 128 Mb DDR, PCI-e).
Wellicht herkent iemand dit probleem en/of kan mij verder helpen? Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • Knipsel.jpg
    Knipsel.jpg
    99,7 KB · Weergaven: 44
Hi,
ik herken het probleem. Bij mij werd het opgelost door de PC weer uit tezetten en na een paar miniuten weer aan.

Bij jou werkt dat kennelijk niet. Oorzaak moet dus een andere zijn. Je zou nog het volgende kunnen proberen.

Verwijder de drivers met de-installatie en ga over naat standaard VGA mode. PC uit en weer aan. Daarna de drivers herinstalleren

Ook kun je kijken of een ander slot voor de grafische kaart een oplossing geeft. Hou daarbij wel in de gaten dat je vaststelt of je een AGP of PCI(e) kaart hebt.

Suc6
 
Opgelost

Probleem is opgelost na vv van de videokaart.
Bedankt voor de reactie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan