verticale strepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mario-angela

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
ik heb sinds dit weekend een nieuwe printer gekocht.
een canon pixma ip 5000.
als ik nu met het programmatje multicoverprint een dvd hoes op glanzend fotopapier afdruk,krijg ik strepen te zien.deze lijken wel te ontstaan als het transportsysteem van de printer eventjes wacht met het papier iets op te schuiven tijdens het printen.
nu heb ik die zelfde dvd hoes op het zelfde papier afgedrukt met dezelfde printerinstellingen,maar dan met behulp van adobe photoshop en dan heb ik geen strepen.
kan dit aan het eerst genoemde programma liggen?
of ligt dit aan de printer?
zijn er nog andere makkelijk werkende programma die zelf de cover opmaat maken?

mario

Aan de printer moet je niet twijfelen. Die doet het goed.Ik ken het eerst genoemde prog. niet, maar als PS goed afdrukt, Moet je niet twijfelen. Zwibber dat prog er af, maak een mal in PS en druk voortaan af in PS. Ik heb dat altijd gedaan. Voor de labels had ik een HP prog.

bedankt voor je reaktie

ik vond het al raar dat hij het bij photoshop wel goed deed.
ik zal eens gaan kijken hoe ik in photoshop een mal maak.
kan ik hier dan gewoon de cover invoegen en wordt deze dan automatisch op maat gemaakt?

Geplaatst door mario-angela
bedankt voor je reaktie

ik vond het al raar dat hij het bij photoshop wel goed deed.
ik zal eens gaan kijken hoe ik in photoshop een mal maak.
kan ik hier dan gewoon de cover invoegen en wordt deze dan automatisch op maat gemaakt?

Als je een mal maakt in PS, moet je rekening houden met de afmetingen van je hoes. De cover kan je invoeren, via een nieuwe layer,en je cover aanpassen aan de afmetingen. selecteer je cover en dan met ,Ik dacht "crtl-t" vekleinen vergroten, tot het past.

Maar je kan ook een ander prog gebruiken. Nero kan dit, speedtouch heeft er ook 1 vermeld. Aan u de keuze

kan ik met coverxp ook dvd hoesjes printen?

ik maak nu gewoon de afbeeldings grote op maat in ps.lijkt mij eigenlijk net zo simpel dan als met een mal.
ik ga het nog welproberen met die mal.

Geplaatst door mario-angela
kan ik met coverxp ook dvd hoesjes printen?

ik maak nu gewoon de afbeeldings grote op maat in ps.lijkt mij eigenlijk net zo simpel dan als met een mal.
ik ga het nog welproberen met die mal.

Zo kan het natuurlijk ook. Wat coverxp betreft, ik ken het niet dus even een antwoord afwachten van Speedtouch.

Met cover xp maak ik al mijn hoesjes, sleep de afbeelding in het venster en cover xp maakt de dvd hoes. :)

Klik boven het linkse scherm op: cover templates > zet een vinkje bij; dvd.keepcase,single,file.

Thats all, succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan