Verticale strook in beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bill22

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 aug 2015
hallo,
mijn samsung tv heeft sinds kort een verticale strook over het beeld waarin de kleuren allemaal 'verkeerd' zijn. het is een perfect afgelijnde rechte strook, dus geen barst of schade aan het scherm zelf. volgens mij is het een probleem met een of andere videokaart ofzo? ik ken hier helemaal niets van dus het kan zijn dat ik er helemaal naast zit. maar er is nooit tegen de tv gestoten, noch is hij op de grond gevallen.

kan iemand mij zeggen wat het probleem hier is? en of het te maken valt (zoja, hoeveel dat dan waarschijnlijk zou kosten).ik heb namelijk niet zo veel zin om honderden euros te betalen voor een technieker die er dan nieuwe dure onderdelen insteekt, terwijl ik dan beter gewoon een nieuwe tv had gekocht...

alvast bedankt en groetjes,
Bill

Niet de meest duidelijke melding: Is dat probleem er ook als je gewoon tv kijkt, want je lijkt nu alleen te praten over de situatie dat je de tv als monitor gebruikt?

Tijs.

ik ga ervanuit dat je een tv bedoeld daar je in de tv sectie zit, in dit geval is t wss tv stuk

Hallo

"mijn samsung tv " ... geen vermelding korrekt typenr/ouderdom van dit toestel.

Desondanks een poging ...

Meestal is de oorzaak met dergelijke symptomen een defekte t-con module.

Bij samsung zit deze meestal centraal bovenaan.

Je zou ook eens kunnen proberen of een paar keer de flatcables (van deze module) in/uitpluggen helpt. (zuiver maken kontakten)

Dergelijke modules zijn niet goedkoop ... hoe veel een dergelijke module kost voor uw "mijn samsung tv" weet ik niet.

Mocht dit toestel in een stofrijke omgeving staan , zou ik zeker eens het in/uitplugen van de connectoren proberen .... een nee heb je ...

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan