• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vertikaal invoegen #N/B

Status
Niet open voor verdere reacties.

malibuman

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2011
Beste Mensen,

Ik heb nu een aantal formules waarbij ik vertikaal invoegen gebruik. zodra de cel waarnaar de zoekopdracht verwijst leeg is komt in de cel #N/B te staan.
Deze wil ik graag weg hebben? Kan dat?

Zie tabblad basis

Alvast bedankt voor de moeite

Lars

Bijlagen

voor cel a6

oplossing Excel 2007
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(B6;Klanten!$A$1:$K$65;11;0);"")

Graag gedaan.

Als je vraag is opgelost, zet je hem dan ook op opgelost.

Heb je aanvullende vragen, laat het gewoon even weten.

Foutmelding is er nu uit nog een paar vragen

1 in het tabblad basis verschijnt er nu zodra er niks is ingevuld een 0 (zie tussenvoegsel) iemand een idee hoe dit weg te krijgen?
2 Ik denk dat ik erg omslachtig aan het werken ben, ik haal nu in "aanvraag examens..." op tabblad klanten eerst de gegevens uit het bestand Dbase klanten
Dan koppel ik deze aan het tabblad basis. Is het niet mogelijk om in het tabje basis de gegevens direct uit de database te halen?
En hoe kan ik dan in tab basis kolom b een keuzelijst creeëren?

Zo als je ziet ben ik een aardige leek met excel, maar leer er ontzettend veel van hierzo.

Als iemand een antwoord heeft... graag en alvast bedankt

Lars Jansen

Bijlagen

Voor de 0 kun je deze oplossing gebruiken.

Misschien kun je de database beter in hetzelfde bestandje zetten.

Dan kun je rechtstreeks uit deze gegevens ophalen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Verander de formule in tab "basis" cel E2 van:
Code:
=IFERROR(VLOOKUP(B2;Klanten!$A$2:$J$47;4;0);"")
naar
Code:
=IFERROR(VLOOKUP(B2;Klanten!$A$2:$J$47;4;0);"")&""
om de "0" te laten verdwijnen.

Beste Oeldere & Wher,

@Deze oplossing werkt en is top,
@Wher: als ik de onderste code gebruik geeft deze in de cel aan #naam?

@ Oeldere: Het Dbase bestand ga ik gebruiken voor meerdere trainingen, het andere bestand wordt een template welke ik voor elke training ga gebruiken en waar dus het Klantenbestand per training aan gekoppeld moet worden.

Lars Jansen

Malibuman,

Indien je een nederlandsetalige versie van Excel gebruikt, vervang je uiteraard "Vlookup" door "Vert.Zoeken" en "Iferror" door "Als.Fout"

@Wher
Bedankt.... is een stuk korter... weer iets geleerd....
Tja had het kunnen weten dat engelse teksten niet begrepen worden door een Nederlandstalig programma.... het blijft Microsoft :)

hahaha
Lars

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan