• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vertikaal zoeken aan de hand van meerdere parameters

Status
Niet open voor verdere reacties.

sherpa14

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2004
Graag wil ik in een tabel gegevens automatisch laten invullen van medewerkers zoals adres, postcode, rijksregisternummer enz. op basis van het invoeren van de naam en de voornaam.
M.a.w. als de naam (kolom 1) en de voornaam (kolom 2) worden ingevuld dat de rest van de gegevens vanuit een ander tabblad (of ander bestand) in de andere kolommen worden ingevuld. Is dit mogelijk met vertikaal zoeken of is daar een ander formule voor nodig? Zo Ja welke?

Vert.Zoeken is daar voor geknipt.

OK Cobbe, dat is dan een gerustelling maar de vraag blijft nog steeds hoe krijg je het voor mekaar dat de gegevens kloppen bij de invoer van de naam + voornaam.
vb je hebt Janssens Carolien en Janssens Piet maar die wonen op verschillende adressen en hebben een ander registernummer en ga zo maar door.

Post eens een bestandje waarin de situatie is weergegeven.

Bekijk bijlage v-zoeken.xlsx

Bij deze een voorbeeldbestandje

Indien mogelijk wens ik nog een functie aan toe te voegen bij de invoer van de gegevens in de cellen van de kolom "naam" en "voornaam" waarbij van zodra er letters worden ingevoerd, dat er direct suggesties komen van de namen die in de bronlijst zijn opgenomen. Ik hoop op deze wijze de invoer sneller te kunnen laten gebeuren én met een kleinere foutenmarge.

Niet overdrijven met uw eisen hé. :)

Heb de eerste vraag al proberen te doen lopen.

Bijlagen

@ Cobbe

ziet er prachtig uit. Ik zal dat nu de formules overnemen naar het oorspronkelijk bestand. en laat u weten of dit al dan niet werkt. Het voorbeeldbestand werkt alvast perfect. Bedankt voor deze oplossing.

Wat betreft de tweede vraag om de namen automatisch te laten invullen : hier naar kijk ik eveneens erg naar uit!.

Hier een bestandje met de oplossing voor uw 2de vraag (met dank aan mijn grote vriend snb)

Bijlagen

:thumb: :D Prachtige oplossing Bedankt!

Ik markeer dit draadje als opgelost.

@cobbe,

Mooie oplossing :)
Maar als ik 2 letters intyp, bijv. ma, dan krijg ik: Nix gevonden, terwijl er 3 namen met Ma beginnen.
Dit is m.i. simpel te verhelpen:
Code:
If UCase(TextBox1.Value) = [COLOR="#FF0000"]UCase([/COLOR]Left(MyNames(i, 1), Len(TextBox1.Value))[COLOR="#FF0000"])[/COLOR] Then

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan