• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertikaal zoeken en gehele rij uit ander tabblad kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

alex1975

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2011
Goedemiddag helpers,

Ik zit met een probleem waar ik al een aantal uur op aan het broeden ben maar kan er niet uitkomen..

Het zit het volgende:
Op tabblad 1 dient een getal ingevoerd te worden welke verwijst naar regels uit tabblad 3,

Nu dient de gehele regel uit tabblad 3 met het gezochte getal gekopieerd te worden naar regel 500 in tabblad 2, zodat ik op tabblad twee alle formules erin kan gaan verwerken. (tabblad 1 is alleen een blad waar de waarde igegeven kan worden met daarbij een hyperlink naar tabblad 2; tabblad 3 is de datadump welke ik ontvang van derden; tabblad 2 is mijn tabblad waarin alle gegevens verwerkt worden)

Dus...een waarde ingegeven op tabblad 1 zoeken op tabblad 3 en de gehele regel kopieren naar tabblad 2 (als ik het zo opschrijf klinkt het nog ingewikkelder dan ik al dacht..):shocked:

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
met vert.zoeken() kan dat vrij eenvoudig.

Code:
=VERT.ZOEKEN($A500;Datadump!$A$1:$AK$8;KOLOM();0)

als ik je goed begrijp ga je maar 1 regel per keer daar neer zetten? en dan word in het gebied tussen A5 en A500 de berekeningen gedaan, feitelijk is het dus een hulpregel?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan