• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertikaal zoeken (helaas alweer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DWaaltje

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2004
Helaas alweer een vraag over vertikaal zoeken.
Altijd ging het goed maar nu heb ik het probleem dat er wel in een tabel gezocht wordt en als er wat gevonden is is het de regel boven de regel die ik zoek.
Voorbeeldje
Tabel
1, 3.05, 1.05
2, 4.05, 3.05
3, 5.05, 5.05

Wanneer ik zoek op 3 dan krijg ik de gegevens van 2!

Heeft iemand een idee hoe dit komt?

=vert.zoeken(3,matrix,2,onwaar)

zoals ik het altijd gebruik. Ik zat ook erg vreemd te kijken. Ik gebruik het nagenoeg dagelijks. Het enige wat anders is als normaal is dat het om excel 2003 gaat en op het werk hebben we excel 2000

Als ik het weekend thuis ben zal ik hem wel als bijlage toevoegen, als ik hem niet al verwijderd heb!

Hier gaat volgens mij iets helemaal fout in de formule.... Wat is 3 ???? Waarde 3 moet volgens mij een cel zijn... Maar ik weet natuurlijk niet hoe jouw sheet werkt.

Ik ga er van uit dat "Matrix" betreffende range is (anders kan het ook niet :confused: )

Stel je zoekt in A1 en de uitkomst komt in A2

Zet in A2:

=VERT.ZOEKEN($A$1;Matrix;0;"")

Als je in A1 nr. 3 zet, dan krijg je volgens mij de juiste uitkomst in A2. Kan niet fout gaan (zou je zeggen)...

Of zie ik het helemaal verkeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan