swanwil
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 aug 2010
- Besturingssysteem
- Windows 11
- Office versie
- Office 365 NL
Hallo,
Ik heb een datablad waar data in komt te staan zoals in bijgevoegd "voorbeeld data.xlsx"
Dus artikel, taal, omschrijving
Dit wordt (read-only) aangeleverd en kan ik dus niet aanpassen
Nu wil ik in een ander excel-bestand zorgen dat als ik een bestaand artikelnummer ingeef er in de cel erlangs de omschrijving in het Nederlands, Engels en (indien aanwezig) een 3e taal komt te staan.
Deze 3e taal wordt bepaald door cel C1 van het bestand "gebruik data.xlsx"
Kolom B heb ik nu handmatig ingevuld zoals het er uit moet komen zien.Bekijk bijlage voorbeeld data.xlsxBekijk bijlage gebruik data.xlsx
Ik weet dat ik met "&teken(10)&" een 2e regel kan gebruiken in een formule.
Maar waar ik niet uit kom is het zoeken naar 2 voorwaarden (artikel en taal) om de juiste omschrijving te krijgen.
Ik was het aan het proberen met vertikaal zoeken maar kom er niet uit ...
Kan iemand me helpen ?
met vriendelijke groet,
Swanwil
Ik heb een datablad waar data in komt te staan zoals in bijgevoegd "voorbeeld data.xlsx"
Dus artikel, taal, omschrijving
Dit wordt (read-only) aangeleverd en kan ik dus niet aanpassen
Nu wil ik in een ander excel-bestand zorgen dat als ik een bestaand artikelnummer ingeef er in de cel erlangs de omschrijving in het Nederlands, Engels en (indien aanwezig) een 3e taal komt te staan.
Deze 3e taal wordt bepaald door cel C1 van het bestand "gebruik data.xlsx"
Kolom B heb ik nu handmatig ingevuld zoals het er uit moet komen zien.Bekijk bijlage voorbeeld data.xlsxBekijk bijlage gebruik data.xlsx
Ik weet dat ik met "&teken(10)&" een 2e regel kan gebruiken in een formule.
Maar waar ik niet uit kom is het zoeken naar 2 voorwaarden (artikel en taal) om de juiste omschrijving te krijgen.
Ik was het aan het proberen met vertikaal zoeken maar kom er niet uit ...
Kan iemand me helpen ?
met vriendelijke groet,
Swanwil