• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vertikaal zoeken in artikelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoldvdp

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2010
beste mensen,

ben bezig met een makkelijk systeem zodat ik bij mensen snel mijn artikelen kan uitrekenen.
ik wil in bijgevoegd document als ik in tabblad offerte een naam invul dat het ook in tabblad berekningen komt te staan bij naam postcode woonplaats.

daarnaast wil ik bij berekeningen een artikel nr in kunnen voeren en dat hij de omschrijving erbij plaatst en de prijs dat ik dan de m2 invul dat hij het totaal uitrekend.
wie kan me helpen?

groetjes
arnold

Bijlagen

Arnold,
Je bent helemaal op de goede weg met vert.zoeken, plaats ik jouw formule in een andere cel dan werkt hij gewoon, echter:

1. Staat de celopmaak in je originele cel op tekst
2. Houden formules over het algemeen niet van samengevoegde cellen.

Kijk eens of je hier zelf verder mee kunt komen, zoniet dan horen we het wel .

Succes

hey

hey,

harstikke bedankt heb het inderdaad veranderd het nu werkt het wel :)

hoe krijg ik de naam van offerte in de berening tabblad?

groetjes
arnold

hey

hey,

en nog een vraagje als ik nu bij omschrijving de formule kopieer in de andere velden eronder
stata er overal bij N/B

kan ik het ook maken dat er niets staat want als ik dit veld nu niet nodig heb en uit print staat er N/B op namelijk?

groetjes

Verander:
Code:
=ALS(Offerte!B7;Offerte!B7)
in
Code:
=ALS(Offerte!B7<>"";Offerte!B7;"")
Succes,

hey

hey martin

dat werkt niet :(
en weet je ene oplossing voor die N/B

Algemeen antwoord op jouw #NB vraag is:
Code:
=als(isnb(Jouw-Formule);"";jouw-formule)
deze werkt alleen de foutmelding #NB weg, voor andere fouten zou je ISBN in de formule moeten vervangen voor ISFOUT.

Succes,

beste mensen,

daarnaast wil ik bij berekeningen een artikel nr in kunnen voeren en dat hij de omschrijving erbij plaatst en de prijs dat ik dan de m2 invul dat hij het totaal uitrekend.
wie kan me helpen?

groetjes
arnold

Een beetje aangevuld ;)

Bijlagen

Heee, Daniel.
Niet alles voor zeggen he?
Dat is hetzelfde als een chauffeur op pad sturen met een TomTom . . . :D

Heee, Daniel.
Niet alles voor zeggen he?
Dat is hetzelfde als een chauffeur op pad sturen met een TomTom . . . :D

Ik heb het nog wat simpel gehouden , ik had al de Ctrl F3 ingedrukt om daar wat gegevens ( bereiken ) te benoemen , maar ............
Ik was vrijdag onderweg met TomTom en hij liet me op de verkeerde plaats stoppen :eek: , dan maar google maps op de cpu opgestart :p

Tsja, in jouw geval zou ik zeggen : Typisch een Nederlands product:thumb:

Tsja, in jouw geval zou ik zeggen : Typisch een Nederlands product:thumb:

Wat ook leuk is :p en dat ik alleen maar in Nederland zie " vanaf hier navigatie uitzetten " ik kom soms al eens langs de ring in Eindhoven ( wegenwerken ) alhoewel ik de laatste weken via Breda - Tilburg - 's Hertogenbosch naar ( Skijndel gelezen via snb :D ) Schijndel kom .

Tsja, en boven de rivieren mag je niet komen ? Daar begint de " Bewoonde " wereld (en daar werkt TomTom dus wel . . (als je de kaarten opwaardeerd))

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan