• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vertikaal zoeken in een gedeelte van een tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

excel freak

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2008
ik wil in een gedeelte van een tabel vertikaal zoeken, en dan de bijbehorende waardes in de kolom ernaast optellen. het lukt wel om in de hele tabel te zoeken, maar dus niet in een gedeelte. Wie heeft hier een oplossing voor

Bijlagen

Beste excel freak ;)

Probeer deze eens:

=SOM.ALS($B$7:$B$14;G7;$D$7:$D$14)

Groetjes Danny. :thumb:

Ik heb het voor u opgelost door bereiken te benoemen.

Mvgr.,Cobbe

excel freak,
Kun je eens uitleggen welke informatie je haalt uit alleen het optellen van prijzen voor een bepaald product?
Een gemiddelde prijs, dat kan ik mij voorstellen; maar een totaalprijs?

@excelfreak, met jouw formule als matrixformule (afsluiten met CTRL+SHIFT+ENTER ipv de gewone ENTER) was je er ook

Zet dan nog de benodigde dollartekens ($) bij de bereiken en je kan hem gewoon naar onder doortrekken. :thumb:

zie www.zowerktexcel.nl/.../een-korte-introductie-tot-matrixformules/ of andere sites waar ze matrixformules uitleggen.
Ga er van uit dat een matrixformule een iets complexere formule is waar je anders wat hulpkolommen zou moeten voor gebruiken. Die maakt hij nu als het ware zelf aan. Om hem aan te geven dat hij nu geen gewone formule is moet je die 3 toetsen samen indrukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan