• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertikaal zoeken? Kolommen linken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

cleogoethals

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2012
Hoi,

Ik heb een excel document met verschillende tabbladen met daarin scores van personen.

Op het eerste tabblad staan alle persoonlijke gegevens van de personen en het document nummer. Op het 2e tabblad staan de scores, de namen en het documentnummer.

Ik zou de score nodig hebben in het eerste tabblad. Het gemeenschappelijk element is het documentnummer.

Hoe moet ik dit precies doen? Ik heb geprobeerd met vertikaal zoeken, maar het lukt me niet.

Ook las ik dat met vertikaal zoeken, de tabel oplopend gesorteerd moet zijn. Dan kan ik wel doen, maar eenmaal gelinkt, zou ik wel moeten sorteren op een andere wijze. Is dat een probleem? Raakt dan alles in de war? Of eenmaal gelinkt, blijft alles mooi samen?

alvast heel fel bedankt voor de hulp!

groeten,
Cleo

Hallo,

Welkom op het forum.
Bij vertikaal zoeken is het van belang dat de zoekwaarde in de eerste kolom staat. Dat hoeft niet perse kolom A te zijn.

Heb je een voorbeeldbestand zoals het moet worden, ontdaan van gevoelige informatie?

Kees

Hoi,

Het lukt me niet om het voorbeeldbestand te koppelen (ik klik na via toevoegen / bladeren het bestand aan en vervolgens op uploaden, maar krijg niets in de lijst te zien. Het is een excel van 40kb).

In de eerste tab en je meerdere kolommen met als eerste document ID
In de tweede tab heb je 2 kolommen met als eerste document ID en daarachter de score.

groetjes
Cleo

bestand toevoegen

bestand toevoegen
In dat geval de uitleg.

beheer bijlagen
kies voor beheer bijlagen => toevoegen => bladeren => zoek je bestand op in de directory van je PC => uploaden => vervolgens sluit je de opties af met het (rode) kruisje.

Vervolgens kies je voor reactie plaatsen en je bericht (inclusief bijlage) is geplaatst.

Als je het op dit forum niet lukt, gebruik dan www.mijnbestand.nl

Hoi Cleo,

Bedoel je zoiets?

Kun je op blad 1 ook niet gewoon de score zetten? en dan op naam zoeken om de score van de betreffende persoon te zien, eventueel met documentID?

Kees

Bijlagen

Hartelijk bedankt voor jullie hulp! Het is ondertussen gelukt!

groetjes
Cleo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan