• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertikaal zoeken met lege cel moet #N/B onzichtbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

MavBaatje

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
Beste mensen

In kolom A staat module1
Dan komt in kolom B de naam van die module.
Als kolom A leeg is, staat er #N/B.
Dat vind ik lelijk.
Die tekst moet onzichtbaar zijn.

Hoe doe ik dat?

Bedankt voor het meedenken.

Welke versie van Excel bezit je.

Ik denk aan
Als(Isfout(uw formule);"";uw formule)
Anders een voorbeeldbestandje plaatsen.

Daar gaan we al @Plongske. ;)

=als.fout(jouw formule;"")

Helaas kunnen we niets met plaatjes.
Upload je bestand eens.

sorry maar ik zag nergens hoe dat moet, had het bestand al speciaal aangepast en toen maar een printscreen ervan gemaakt. Hoe voeg ik een bestand toe?
Jullie zijn heerlijk snel zeg!

Een klik op de paperclip, en de rest volgt vanzelf.

In b22, en doorvoeren met de vulgreep.
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A22;modulenamen;2;ONWAAR);"")

Laatst bewerkt:
Hoera!!!!

Bedankt joh, dat is superfijn. U bent een kanjer en ik kan slapen.... tot vijf uur :) Ben helemaal blij

Oeps, beetje vergeten om dit te sluiten maar dat is nog niet eens zo slecht.
Nu moet ik in een volgende kolom, in andere rijen iets vergelijkbaars doen en ineens kom ik er niet uit.
Waarschijnlijk zie ik iets eenvoudigs over het hoofd.

Dit gaat dus over hetzelfde onderwerp maar in een volgende kolom en het gaat nu ook om een andere bereiknaam op het tweede tabblad dat straks in het sjabloon wordt verborgen:)

Ik hoop van harte dat jullie nog even willen meekijken. De vorige keer merkte ik dat de oplossingen verschillend waren maar beide werkten.

Heel hartelijke groet van MavBaatje en alvast bedankt voor jullie moeite, ben er erg gelukkig mee.
Bekijk bijlage 140319 - factuur CBC - nieuwe stijl.xlsx

Je bereik klopt natuurlijk niet in de verwijzing.
Als je alleen maar kolom A hebt, kun je nooit uit een tweede kolom de gegevens halen.

Code:
tabcollegegeld =gegevens!$A$31:$A$45
Dit moet bij "kolomindex_getal" met een waarde van 2 minimaal
Code:
=gegevens!$A$31:$B$45
zijn.

Harry,

Echt, ik ben niet blonT maar toch; ik begrijp niet waar ik jouw formuledeel moet invullen.
Dat deel van Plongske is helaas niet de bedoeling al was het wel behoorlijk raak. In de bijlage zijn de prijzen inclusief BTW gekozen terwijl ik de exclusieve prijzen moet hebben.

Ik ben echt blij met jullie beiden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan