• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vertikaal zoeken met meerdere waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pygmpo14

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2015
Berichten
4
HELP HELP
Ik probeer gegevens uit twee bestanden aan elkaar te koppelen.

Momenteel wil ik het graag met vertikaal zoeken oplossen. Normaal lukt vertikaal zoeken wel, maar nu wil ik meerdere dingen zoeken in één regel.
Ik heb 2 bestanden:
1: datum aankomst en vertrek, met de daarbij horende nummers van huizen.
2: Datum van restaurant reservering + huisnummer + gegevens die bij die reservering horen.

Nu wil ik de gegevens van bestand 2 achter de gegevens van bestand 1 geplakt hebben.

Ik heb een bijlage toegevoegd om te laten zien hoe het nu staat.

Momenteel ben ik alles handmatig bij elkaar aan het zoeken... Het zijn 6000 dataregels dus ik hoop dat iemand mijn reddende engel kan zijn.


Bekijk bijlage Vraagbaak.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Zie bijlage

Bekijk bijlage Vraagbaak AC v2.xlsx

Als je meerdere restaurantbezoeken hebt per verblijfsperiode (lijkt me best mogelijk!) dan kun je het beste de methode op tabblad "tweede bestand" gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor je antwoord AlexCEL!

Daar kom ik al een heel eind mee !

Ik heb mijn bestand opnieuw even bijgevoegd. Er zijn namelijk 2 dingen waar een fout word weergegeven.
Kun je me daar nog bij helpen? Dan ben je echt mijn held!
 

Bijlagen

  • TEST DATA!.xlsx
    339 KB · Weergaven: 48
Oplossing:
1) haal in tabblad "4 rest. open" in rij 216-217, 1625-2030 in kolom E de foutmelding "#DEEL/0!" weg;
2) haal in zelfde tabblad op rij 217 in kolom C de tekst "geen gegevens gusto" weg.

Foutmeldingen op tabblad "TEST 4 dagen open" zijn verdwenen!
 
Beetje dom dat ik dat zelf niet gezien had. Heel erg bedankt voor je hulp!
 
Nu heb ik de data, graag wil ik ook weten wat de hoeveelheid dagen zijn tussen de twee data in het bestand. (zie het bestand die eerder geüpload is)

Ik ben bijvoorbeeld aanwezig van 01-02-2015 t/m 16-03-2015. Dan wil ik weten hoeveel dagen dat is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan