• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertikaal zoeken met twee kolomcriteria en 1 rijcriteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

omlem

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2016
Ben inmiddels 2 uur bezig en voordat ik mijn laptop het raam uit ga gooien dacht ik laat ik het proberen op dit forum :mad:

In de bijlage heb ik een bestand toegevoegd maar ik krijg het niet voor elkaar met index en vergelijken. Kan iemand meekijken wat de beste aanvliegroute is?

Bekijk bijlage Map1 INDEX VERGELIJKEN.xlsx

Ik wil per code (elke code heeft een eigen tablad) weten wat de totale waarden per maand zijn per item.

Dank jullie wel alvast

Ik zie helaas maar twee tabbladen dus doe ik een gok.
In B4 van tabblad 'Code 4'.

Na inbrengen cursor in formulebalk en afsluiten met Ctrl+Shift+Enter, daarna doorvoeren naar rechts en naar onderen.
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Data!$A$3:$H$7;VERGELIJKEN($A4&"|"&B$3;Data!$A$3:$A$7&"|"&Data!$B$3:$B$7;0);VERGELIJKEN($A$2;Data!$A$2:$H$2;0));"")

Dank je HSV. De Als fout formule dus. Ik krijg een foutmelding bij de eerste $H$7. Wat ik heel gek vind want ik vind de formule logisch uit zien en kan m volgen.

Wacht even. Probleem is opgelost bij mij moet je komma gebruiken in plaats van punt komma. Wat ik wel vreemd vind is dat ik eerst in elk cel moet staan en cltr shift enter moet doen voordat ik de waardes zie

De ramen nog heel? :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan