• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertikaal Zoeken naar Links

Status
Niet open voor verdere reacties.

YannicS

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Hallo,

Ik loop al een tijdje te stoeien met het opzoeken van een naam in een ongesorteerde tabel waarbij het weer te geven resultaat 2 kolommen links van de te zoeken waarde staat.

Het komt erop neer dat ik graag een overzicht wil maken waarin te zien is op welk project iemand in welke week aan het werk is. Ik weet niet of het voor de formule uitmaakt maar er zit een macro ingebouwd die de kolommen verbergt wanneer de week verstreken is. Ook kan men dmv van een opdrachtknop extra rijen invoegen of verwijderen.

Uiteindelijk wil ik dus een blad waarin een 'x'-aantal namen onder elkaar staan en achter bijvoorbeeld de naam 'Henk Jansssen' staat bij week 1; project A, week 2 Project B, afhankelijk van waar in het blad de naam wordt gevonden en welke waarde daar 2 kolommen links van staat. Maar wellicht zegt een voorbeeldbestandje meer, dus zie daarvoor bijlage.

Alvast Bedankt!

Bijlagen

Dat kan bv. met deze formule.

Code:
=INDIRECT("A"&VERGELIJKEN(B8;B3:B30;0))
Heb het even in het voorbeeldje gezet.

Bijlagen

Harry,

Allereerst bedankt voor je reactie!
Hier kom ik al wat verder mee alleen krijg ik nog niet het juiste resultaat. Moet hier nog een verschuiving aan toegevoegd worden of verticaal zoeken?!

Het gaat erom dat op het tabblad 'monteurs' achter de naam de naam van het project moet komen te staan als deze persoon in die week wordt gevonden. Voor bijvoorbeeld week 1 moet hij dus zoeken in het tabblad 'weekplanning' in kolom E, en als de naam wordt gevonden de waarde weergeven die daar 2 plaatsen links van staat in kolom C, (ofwel de naam van het project)

Hopelijk kun je me verder helpen!

Bedankt!

Gr,

Yannic

Hoi Harry,

Oh Super!!! Echt fantastisch.. Was toch nog een behoorlijke formule zie ik wel!

Ik ga het morgen even in het definitieve bestandje zetten en kijken of er niets vreemds gebeurt als de macro's uitgevoerd worden, maar zoals ik het nu kan zien lijkt er niks te kunnen gebeuren!

Nogmaals bedankt!!

Gr,

Yannic

Hoi Harry,

Was toch nog een behoorlijke formule zie ik wel!

Yannic

Valt mee Yannic.

Het laatste gedeelte van de formule doet het hem eigenlijk:

Code:
INDIRECT("Weekplanning!C"&VERGELIJKEN($A2;Weekplanning!K$1:K$100;0)))
Dus wat na de ;""; komt.
Wordt het niet gevonden, geeft het #N/B terug (niet beschikbaar).
Om dit op te vangen, en de cel leeg te laten, staat onderstaand gedeelte ervoor.
Code:
=ALS(ISNB(INDIRECT("Weekplanning!C"&VERGELIJKEN($A3;Weekplanning!K$1:K$100;0)));"";
Even een klein beetje uitleg kan geen kwaad volgens mij.

Succes.

Mocht het werkend zijn, vergeet dan niet het alsnog op opgelost te zetten.

Ja, het wordt inderdaad een stuk duidelijk hoe de formule in elkaar zit, ik had het zelf alleen nooit geweten.

En de uitleg kan inderdaad geen kwaad :thumb:, kan ik er de volgende keer zelf mee gaan hobby'n! Nogmaals bedankt, ook voor de uitleg! Ik zal de vraag op opgelost zetten!

Groeten,

Yannic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan