• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vertikaal zoeken op 2 criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

trucker10

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 dec 2008
Ik verzorg de input van 27 chauffeurs en 10 tallen ritten per maand , de laatste 6 maand ben ik bezig geweest om een gebruiksvriendelijk bestandje in elkaar te boxen om zo op een vlugge en efficiënte manier een factuur een een uuroverzicht per chauffeur te krijgen , echter is dit met de nodige wet van Murphy gegaan > userform en matix formules die trager en trager werden enz.
Nu heb ik een nieuwe aanpak nl. vertikaal zoeken op twee criteria met 2 hulp kolommen in de ingave sheet .
In bijlage een voorontwerp hoe ik het nu wil aanpakken , zijn er mensen op het forum die ervaring hebben met deze aanpak >> vertikaal zoeken op 2 criteria of moet ik het over een heel andere boeg gooien .
Ik heb de vraag ook gesteld op http://www.worksheet.nl/forumexcel/showthread.php?t=59913

Bijlagen

Daniël

Sowieso zou ik de VLOOKUP's in (al dan niet verborgen) kolommen doen, en daarnaar verwijzen. Dat reduceert het aantal VLOOKUP's tot de helft. Ik bedoel de 2 VLOOLUP's in formules als deze:

=IF(ISERROR(VLOOKUP(A9&B9;ingave!$C$2:$I$100;7;FALSE));"";VLOOKUP(A9&B9;ingave!$C$2:$I$100;7;FALSE))

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan