• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vertikaal zoeken op 2 voorwaardes en dan een formule plaatsen in 1 cel

• Onderwerp starter Onderwerp starter mtb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
allen,

Ik heb voor onze club een poule voor het seizoen 2010-2011 gemaakt. elke deelnemer moet een elftal samenstellen.
Op dit moment moet ik van alle deelnemers het elftal handmatig verwerken in de score lijst, mijn vraag is op dit ook makkelijker kan, ik het geprobeerd met somproduct maar dat werkte niet, zou iemand mij op weg kunnen helpen.

ik zal hieronder het probleem beschrijven (voor verdere uitleg zie bijgevoegd bestand):
Op tablad" invu"l in kolom AM (onder de naam van de betreffende deelnemer) staan een hele rij vakjes waarin de formule =som (D:AK) ingevuld moet worden, het rijnummer wat achter de kolom letter ingevuld moet worden is het nummer wat correspondeert met de betreffende speler in kolom A. bijv. Cristian Kum staat in rij 8. in kolom AM moet dus op rij 8 de formule komen =som(D8:AK8)

Als iemand een oplssing weet, dan hoor ik het graag, scheelt mij namelijk een hoop handmatig invoeren van formules.
alvast bedankt voor het meedenken

Bijlagen

Hoi,

Code:
=ALS(AANTAL.ALS('teams deelnemers'!$A$9:$A$19;Invul!$A3)>0;SOM($D3:$AK3);"")

Bijlagen

HSV,

geweldig bedankt dit scheelt mij echt een hoop invul werk,

thanks a lot

Graag gedaan Michel, maar met driehonderdenzeven geplaatste berichten ga jij het vast niet vergeten het als opgelost te zetten. ;)
Bvd.

Harry,

je hebt gelijk, bij deze geregeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan