• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertikaal zoeken / probleem voor een gegeven twee waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marky76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Beste,

In bijlage een bestandje waar je in het eerste tabblad stationnummer hebt. Daar komt ieder station nummer maar 1 maal voor. In het tweede tabblad staan de gegevens
Dus in het eerste tabblad heb ik in kolom B een formule van vertikaal zoeken gezet om
voor het station nummer het faktuurnnummer op te zoeken. Maar je zal zien dat in het
tabblad van de gegevens het stationnummer soms twee maal voorkomt en dan geeft vertikaalzoeken het eerste faktuurnummer weer voor dat station maar het tweede niet.
In het bestandje heb ik voor stationnummer 43 laten zien hoe ik graag de twee faktuurnnummers naast elkaar zou zien dus gescheiden met een streepje, dus in dezelfde cel B.
Is dit mogelijk met een formule?

Groeten,
Mark

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wigi,
Dit lukt niet in mijn voorbeeld dat ik in bijlage heb gezet.
Ik wil het resultaat in kolom B. De twee faktuurnummer met een streepje tussen,
dit lukt toch niet met die formule.
Heb er nu een uur aan bezig geweest, maar lukt me niet.

Groeten,
Mark

Bijlagen

Vermits er niemand reageert concludeer ik dus dat vertikaal zoeken op twee waarden dus niet gaat. Je kan dit dus met die matrix doen voor 1 specifiek geval, maar geen formule doorstrekken en zoals in mijn voorbeeld de gegevens achter elkaar laten verschijnen met een scheidingsteken tussen.

Zal het antwoord afsluiten.

Groeten,

Hoi Marky,

'k Heb de link van Wim niet nader bekeken, maar in de bijlage heb ik een truukje toegepast via draaitabellen. Ervan uitgaande dat er niet meer dan 4 facturen zijn per station werkt dit. Zijn er meer dan 4, dan dien je de functie uit te breiden. Maar dat zal wel lukken.

Groeten,
Richard

Bijlagen

Richard,

Dat is een slim trukje!!
Maar dan moet je wel de gegevens 1 per 1 consulteren.
Wat ik dan gedaan heb is de draaitabel aangepast dat je voor alle stations de fakturen
ziet en dan gekopierd met speciaal plakken en dan alleen waarden.
Dan met ASAP heb ik 'merge column data gedaan" en als scheidingsteken een - gekozen
en zo heb ik dan per station nummer redelijk snel de fakturen die bij dat stationnummer thuishoren. Die draaitabel bracht me op dat idee.
Om 1 voor 1 te consulteren vind ik jouw draaitabel wel gemakkelijk toe te passen dan die ingewikkelde matrixformule.
Ik denk dat er geen onmiddelijk formule bestaat die ineens twee waarden gescheiden met een streepje kan weergeven in kolom B zoals in mijn voorbeeld.

Bedankt voor je hulp.

Groeten,
Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan