• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vertikaal zoeken probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoever

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2008
ik wil met het resultaat van vertikaal zoeken verder rekenen, maar dat gaat niet door het resulaat "888", dus hij gaat het als tekst zien ipv met cijfers, kan ik dit oplossen?

ik wil met het resultaat van vertikaal zoeken verder rekenen, maar dat gaat niet door het resulaat "888", dus hij gaat het als tekst zien ipv met cijfers, kan ik dit oplossen?

Je kan dat eenvoudig omzetten, maar belangrijker is om na te gaan waarom het als Tekst komt en niet als getal. Staat het als tekst in de cellen?

niet opgelost

met de als functie blijt de "88" staan dus niet opgelost.

als ik bij celeigenschappen financieel neem dan zet het programma er ook geen € achter, dus de haakjes "888" staan daar toch nog, en in de tabel waar vlookup zoekt staan deze nergens in

Hang maar eens een klein voorbeeldbestandje bij om ons het probleem te tonen.

bijlage

dit is het dus

de c kolom zou moeten optellen

de file waaraan deze is gekoppetl heb ik nu niet, want die is +10mb

Bijlagen

Selecteer de kolom eens waarin je de informatie zoekt en ga naar zoeken en vervangen.
Zoek nu de 0 en vervang die ook door 0. Doe dit met de cijfers 0 tm 9.
Daarna ziet excel de gehele kolom weer als cijfers. En niet als tekst en cijfers.

Hierdoor is je probleem opgelost.

Groeten,
Maarten

deze tabel heb ik dus gekopieert naar excel

dus de enkel de eerste 9 cijfers zelf overtypen?

Selecteer de kolom eens waarin je de informatie zoekt en ga naar zoeken en vervangen.
Zoek nu de 0 en vervang die ook door 0. Doe dit met de cijfers 0 tm 9.
Daarna ziet excel de gehele kolom weer als cijfers. En niet als tekst en cijfers.

Hierdoor is je probleem opgelost.

Groeten,
Maarten

Nee , Je selecteerd de hele kolom. Dan ga je naar bewerken ; vervangen;
Zoeken naar 0
vervangen door 0

Nu de 1

Zoeken naar 1
Vervangen door 1

Dan de 2 enz.

Hierdoor gaat excel alle text cijfers vervangen door de zelfde cijfers die excel wel herkent. Daardoor kun je weer verticaal zoeken. Dat gebeurt heel vaak als je lijsten copieëerd naar excel. Dan leest hij af en toe info als tekst.

ik denk dat het helemaal is opgelost, ik hou u op de hoogte en alvast bedankt

Klopt , mijn fout. Maar dan is nog de vraag of daar de fout zat? Denk het wel namelijk. Kan ook een fout in de formule zitten. Kun je die ook op het forum zetten?

Groeten Maarten

bestand

het is niet opgelost, ik dacht dat we het gevonden hadden maar helaas.

de tabel is dus wel degelijk tekst, ik krijg deze niet omgezet,ik wil deze als bijlage geven maar is te groot, kan ik het u misschien mailen?

de tabel is dus wel degelijk tekst, ik krijg deze niet omgezet,ik wil deze als bijlage geven maar is te groot, kan ik het u misschien mailen?

Gooi een flink aantal rijen eruit, dan kan hij toch niet meer te groot zijn !

Joske

verzonden

normaal zou je dadelijk iets moeten ontvangen is ca 8MB

kan hotmail 8mb ontvangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan