Vertikaal zoeken VBA in ander excel bestand

• Onderwerp starter Onderwerp starter HUTD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HUTD

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2012
Hallo,

voor een excel bestand wil ik een nummer opzoeken via vba in een ander excel bestand.
van alles heb ik al geprobeerd maar ik krijg niet het gewenste effect.
constant errors als object vereist en andere errors brengen mij niet waar ik zijn moet.

Wat heb ik al gedaan:

Sub PrijzenZoeken()

Dim Zoekwaarde As String
Zoekwaarde = Range("A16:A16")

r = Application.WorksheetFunction.VLookup(Zoekwaarde, [M:\Offertes\prijzen.xlsx].Sheet1.Range("B7:B17"), 2, 0)

en dan verder.

maar ook deze manier lukt me niet:

If Not [M:\Offertes\Prijzen.xlsx].Range("B7:B17").Find(Zoekwaarde) Is Nothing Then
MsgBox "Prijs van dit artikel is bekend"
Else
MsgBox "Prijs van dit artikel is niet bekend"
End If

Het bestand Prijzen is opgeslagen in werkmap Offertes op de M schijf. Dus ik neem aan dat het daar goed moet gaan?

Als jullie me kunnen helpen zou dat ontzettend fijn zijn.

mvg

Plaats code svp tussen code tags. Als je code plaatst dan graag de volledige en het liefst in een voorbeeld bestand.

Code:
Sheet1.Range("B7:B17"), 2, 0)
Vertikaal zoek op de tweede kolom als je maar één kolom selecteert kan natuurlijk niet.

Code:
If Not [M:\Offertes\Prijzen.xlsx].Range("B7:B17").Find(Zoekwaarde) Is Nothing Then
is ook een vreemde constructie zeker als je niet opgeeft in welk blad je wil zoeken.

Neem een macro op die het gewenste resultaat oplevert. Deze is dan vrij eenvoudig aan te passen.

Verander "activesheet" in sheets("jouwbladnaam") van het werkboek waaruit je de code draait.

Code:
sub hup()
workbooks.open "[COLOR=#3E3E3E]M:\Offertes\Prijzen.xlsx"
[/COLOR]with activeworkbook[COLOR=#3E3E3E]
[/COLOR]  msgbox "Prijs van dit artikel is " & iif(isrrror(application.match(thisworkbook.activesheet.[a16], .sheets("sheet1").range("b7:b17"), 0)), "niet ", "") & "bekend."[COLOR=#3E3E3E]
  .close 0
end with
end sub[/COLOR]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan