• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertikaal zoeken waarbij filenaam uit Cel komt

• Onderwerp starter Onderwerp starter GV67
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GV67

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2004
Beste deskundigen,

Ik heb een volgende uitdaging.
Van producten heb ik verschillende excel files met daarin testgegevens. Elke apart serienummer heeft een eigen filenaam "serienummer".xls

Nu wil ik een samenvattingsfile maken waarbij ik met vertikaal zoeken de waarden haal uit de separate serienummer files. In deze samenvattingsfile staan de seriesnummers dus in een cel.

Is het mogelijk om de uiteindelijke zoekfile (de file van het afzonderlijk serienummer dus) afhankelijke te maken van celinhoud uit de samenvattingsfile.

Kort gezegd ==> Celinhoud = filenaam

Ik krijg dit niet voor elkaar

Alvast dank voor uw hulp!

Beste JeanPaul,

Ik heb niets concreets, ik had gehoopt elke vorm van programmering te kunnen voorkomen ...
Ik heb zo volledig mogelijk geprobeerd te omschrijven wat mijn probleem is ...

Gerard mijn advies even google misschien vind je daar iets tussen de 10.000.000 pagina's, ik weet niet wat je wil en waar je op zoek naar bent zonder een voorbeeld bestand van jou.

Gerard

Je kunt dan het beste iets met Indirect proberen.

Zonder voorbeeld och een poging :

Met in A het serie nummer / bestandnaam de volgende formule :

Code:
=INDIRECT("["&[COLOR="#FF0000"]A1[/COLOR]&".xlsx]Blad1!$A$2")

Met deze formule haal je uit het serie bestand van blad 1 de inhoud uit cel A.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan