• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vertikaal zoeken wel en niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Ik heb de formule in D8 als volgt aangepast : =ALS($E$1="e";"";(DEEL($L$1;1;2)*1)). En het functioneert. Wat is de truc ? Het resultaat van de functie DEEL vermenigvuldigen met 1 = omzetten naar getal.

Dat is inderdaad een leuke. Wat er nu nog bij moet dat er vertikaal gezocht gaat worden uit de lijst (kolom G en H)

dat is hem keesbl dank je wel ik kan weer een stuk verder

nog een goede avond allemaal
hr.gr.
Baukjen

:thumb:

Of zo, zonder hulpveld L1:
Code:
D8: =ALS($E$1="e";"";DAG(C5))
D9: =ALS($E$1="e";"";MAAND(C5))
D10: =ALS($E$1="e";"";INTEGER(JAAR(C5)/100))
D11: =ALS($E$1="e";"";REST(JAAR(C5);100))
D14: =ALS($E$1="e";"";10*REST(D8;10)+INTEGER(D8/10))

D14 doortrekken tot en met D17.

bedankt dit wel een heel bijzondere. Ga ik uitzoeken wat dit allemaal betekent en doet

MarcelBeug bedankt dit is wel een heel bijzondere en zeker leerzaam. Voor mij als beginneling waarschijnlijk te moeilijk maar ga er zeker naar kijken en onderzoeken.

:rolleyes:

Laatst bewerkt:
dat *1 geeft dit aan dat het dan gaat om tekst?

Een getal zoals 50 kan je vermenigvuldigen met 1 en blijft het getal 50.
Een tekst zoals "50" (let op het verschil) kan je vermenigvuldigen met 1 en zal door Excel omgezet worden naar het getal 50.
Intern gebeurt er een omzetting door Excel, aangezien de vermenigvuldiging daarom vraagt. Vermenigvuldigen doe je met 2 getallen, en niet met tekst en een getal.

Andere voorbeelden ipvb *1:

+0
-- (de dubbele negatie)
^1
de functie WAARDE()

enz.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de uitleg. Ben ook wezen kijken op uw site. Ga zeker e.e.a. lezen en bestuderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan