• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vertikaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

hayat

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2013
Hallo,

Ik heb een vraagje over het vertikaal zoeken. ik wil dat excel nadat ik kortingscodes heb ingevoerd dat hij de ene keer een vast bedrag neemt als korting, maar sommige kortingscodes geven ook een percentage aan, bijvoorbeeld 10 % van het bedrag in de kolom daarvoor. Deze codes heb ik ingevoerd in de tweede tabblad. codes die een vast bedrag aangeven gaan wel goed.
Hetgeen niet goed gaat, zijn de kortingscodes die een percentage berekening moeten aangeven.
Bijvoorbeeld MO en KO. Dat zijn de codes voor 10% korting.

Hij berekent het en laat dan op de 2e tabblad een waarde zien. Terwijl ik wil dat hij die waarde van elke regel weer opnieuw berekend.

mijn excelbestandje is hier te zien:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-PU8LBJ7QW7SY.xlsx

wie kan mij hierin verder helpen?

hayat

Maak 2 kolommen 1 voor percentage en 1 voor absoluut bedrag.
Is het een percentage zet het absoluut bedrag op 0 en omgekeerd.
Voor het uiteindelijke bedrag trek je beide van kosten bedrag af; een van de twee is toch altijd 0.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank jean paul en willem.

ik heb beide bestandjes bestudeert.
Jean paul als ik jouw manier gebruik dan neemt hij steeds de percentage over veld E8. terwijl ik wil dat hij het steeds het bedrag neemt op dezelfde rij als waar de korting vermeld staat. bijvoorbeeld bij de laatste rij zie je een opleiding van 50 euro met korting van 10% dat berekent hij dan 20 euro korting over.

Willem volgens jouw methode kwam ik een stuk verder. Met nog wat rommelen aan het bestandje is het helemaal gelukt. Hartelijk dank aan beiden voor jullie hulp.

hayat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan