• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertikaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sebas1979

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2013
Ik moet vertikaal zoeken in een excel bestand (door een ander progje gecreeerd)
echter is het probleem dat de "zoekwaarde" in kolom a staat(niet anders dan normaal dus) maar het resultaat in kolom x staat kan ook 1-3 rijen lager staan (het probleem is dat dit niet altijd gelijk is)

formule zou bij resultaat 0(lege cel) dus een rij naar beneden moeten gaan. (en eventueel nog eens)

Wie heeft de juiste formule hiervoor

Een stukje lager een voorbeeldbestandje,

mijn dank is alvast groot

Laatst bewerkt:
Je kan niet bijvoorbeeld een filter in het bestand plaatsen en dan filteren op kolom X? Dan staat de rij met een waarde altijd bovenaan.

Als de zoekwaarde in C1 staat, matrixformule (bevestigen met Ctrl+Shift+Enter):
Code:
=VERSCHUIVING(INDEX(X:X;VERGELIJKEN(C1;A:A;0));VERGELIJKEN(WAAR;""<>INDEX(X:X;VERGELIJKEN(C1;A:A;0)):INDEX(X:X;10+VERGELIJKEN(C1;A:A;0));0)-1;0)
Deze zoekt tot max. 10 regels lager.

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx hierbij een voorbeeldbestandje.

het originele bestand heeft meer kolommen maar dat maakt voor het probleem volgens mij niet uit.

Alvast bedankt voor de hulp.

Laatst bewerkt:
In principe heb ik alle informatie nodig (dus ook de adresgegevens) maar in verschillende bestanden/velden.

Groet,

Sebas

Mijn oplossing van post #4 verwerkt in het voorbeeldbestandje:
Bekijk bijlage voorbeeld (1) MB.xlsx
Let op: dit werkt alleen goed als bij iedereen een telefoonnummer en een mobiel nummer is ingevuld (desnoods met "niet" of zo. als er maar iets staat).

Bedankt! ik ga even met verschuiving index aan de slag

groet,

Sebas

Of alle lege cellen verwijderen dan houd je een mooier bestandje over en kun je gewoon vlookup toepassen:
F5
Special
blanks
OK
DELETE
Shift cells up
OK

Of alle lege cellen verwijderen dan houd je een mooier bestandje over en kun je gewoon vlookup toepassen:
F5
Special
blanks
OK
DELETE
Shift cells up
OK

Ik heb het ook even geprobeerd.
Werkt goed, maar tussen OK en DELETE moet je nog even rechtsklikken in 1 van de cellen (en dan delete kiezen in het dropdown menu).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan