• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertikaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sont

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2004
Berichten
188
Beste mensen,

Heb weer een uitdaging.
Wil graag met verticaal zoeken automatisch cellen invullen. Wanneer dit voorkomt in een lijst op het verborgen blad dat hij de gegevens invult. Tot zover kan ik dit zelf

Maar komt het nummer niet voor in de lijst dan moet hij toch wat invullen en dat is dan de eerste rij uit de zoeklijst. Nu krijg ik de foutmelding dat de gegevens niet gevonden zijn (logisch)
Is er een manier (code) om buiten deze lijst toch gegevens in te laten vullen? En dan met name de eerste rij van de zoeklijst?
In mijn voorbeeld moet dat dan zijn (A1, B1,C1 en D1)
Ik vul gegevens in de kolom D9 en verder naar beneden (zie voorbeeld)
Bekijk bijlage Nieuwe Weeklijst TDNI Week 9-2018 TEST.xlsx
Dank maar weer.


Groeten,

Hans
 
aangezien je de invoer hebt beperkt met gegevensvalidatie ontgaat met het nut, maar als je een ALS.FOUT om je formule heen zet kan je naar de eerste regel verwijzen in blad Bron1

PHP:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(D9;Bron1!A1:G38;2;ONWAAR);Bron1!B1)

En het tabblad Bron1 is niet verborgen.
 
Dank SjonR,

Het blad is nog niet verborgen maar gaat het wel worden. Kan ik de gegevens validatie dan gewoon weglaten?
Ik ga er even mee stoeien.

Bedankt maar weer voor de snelle reactie.:thumb:




Hans.
 
Ik ben er mee aan de slag gegaan en het gaat bijna goed. Wanneer ik een waarde invul boven de 1000 gaat het fout.
Met het invullen van Cel D9 Met het getal 1000 laat hij zien wat er moet komen . Vul ik 1002 (komt voor in de lijst) vult hij niets in!

Na de 1000 is het een willekeur met wel en niet laten zien van de gegevens uit de lijst. Wat gaat er fout?
Getal 1208 doet het weer wel.bij het invullen van Cel D9
Getal 1224 doet het weer niet terwijl dit de volgende is na 1208 bij het invullen van D9.Bestand is bijgevoegd.

Bekijk bijlage Nieuwe Weeklijst TDNI Week 9-2018 TEST.xlsx
 
Je zoekt op getal bij 1002 maar de cellen in kolom E zijn opgemaakt als tekst.
 
Jeetje . Hoe makkelijk kan het zijn!:eek::eek:. Bedankt voor de hulp.:thumb:
 
Zo makkelijk is het dus niet! Krijg het niet voor mekaar om getallen na de 1000 in te laten vullen met de bijbehorende naam.
Als ik de rij met getallen selecteer en doe celeigenschappen en kies dan voor getal, lukt het niet om na de 1000 de cellen automatisch in te laten vullen. Ook met opmaak cellen lukt het niet.
Zie vast iets over het hoofd?
Bijgevoegd het bestand!

Bekijk bijlage Nieuwe Weeklijst TDNI Week 9-2018 TEST.xlsx




Hans.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan