vertraagd netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

koning85

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2004
ik heb een probleem met mijn netwerk. thuis heb ik 15 verschillende computers aangesloten op een versatel modem, die normaal via kabel met 100mb en draadloos met 54mb zou moeten gaan. de kabels worden via een server naar verschillende computers geleidt. nu is het geval dat het draadloos netwerk gewoon met 54mb gaat, maar het kabelnetwerk met 10mb in plaats van 100mb. het rare is dat het kabelnetwerk het vroeger wel met 100mb heeft gedaan, maar op eens naar 10mb is gesprongen. kan iemand mij vertellen hoe dit kan komen en wat ik hieraan kan doen. met het draadloos netwerk is overigens dus niks mee aan de hand.

alvast bedankt:D

Je kunt bij de eigenschappen van je netwerkdriver even nagaan op welke snelheid deze staat. Normaal staat deze op Automatisch.

Het kan zijn dat er ergens hardware tussen geplaast is of niet goed meer werkt en teruggaat naar 10mb.

Zou ook je Router of Modem even nakijken of daar niet een instelling veranderd is.

Dit lijkt mij niet het geval want dan zou die van het draadloos netwerk ook zo langzaam moeten zijn.

Dat hoeft niet want de draadloze pc communiceert direct met de router en als er na de router bijvoorbeeld een hub geplaatst is die maar op 10mb werkt dan heb je daar bedraad last van maar niet op de draadloze pc. ;)

zou je mij misschien kunnen uitleggen hoe ik dat kan nagaan?

Je kunt bij de eigenschappen van je netwerkdriver even nagaan op welke snelheid deze staat. Normaal staat deze op Automatisch.

1x Rechtermuisknop op Deze Computer en kies Eigenschappen
Tabblad Hardware
Klik op Knop Apparaatbeheer
Zoek naar Netwerk Adapaters en dubbelklik op de netwerkaart.
Nu even de tabbladen door doorlopen of je iets ziet staan over Snelheid/Link Speed
Dit is namelijk per netwerkdriver verschillend en kan niet precies aangeven waar het staat.

Zou ook je Router of Modem even nakijken of daar niet een instelling veranderd is.

Er zijn zoveel router in omloop dat ik niet precies kan zeggen hoe je dit op de router moet instellen. Mogelijk kun je met een laptop even rechtstreeks een kabeltje aan de router aansluiten en kijken of je dan wel 100 Mb verbinding krijgt. Dan sluit je alles uit en kan het alleen aan de betreffende pc of router liggen als je geen 100 mb krijgt op dat moment.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan