Vertraagd opstarten van ( nieuwe) XP.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Hoi Allemaal,

Ik ben bezig met een setup van een Windows XP .
Er staat eigenlijk nog weinig progjes op maar nu gaat ie in eens langzaam opstarten.

Dus lang in het welkomsscherm blijven staan en lang in het " Ierland-landschap " staan zonder pictogrammen die komen 2 minuten later op het scherm .

Geen idee wat er nu plotseling langzamer blijft draaien.

Wie O Wie heeft de tip.....:thumb::thumb:

Kijk eens in het hardwareoverzicht of daar uitroeptekens staan en/of vraagtekens.
Als dat zo is is er een redelijke kans dat dat de vertragers zijn. dan de bijbehorende drivers downloaden en installeren.

Overigens neem ik aan dat u direct na de installatie van XP alle drivers van chipset e.d. geladen heeft?

Hoi srpchulp,

Dank voor je reactie.
Ja alle drivers bijgewerkt en geen vraagtekens. ( xp's installen is routine werk :rolleyes: ).
Ik kwam / kom er deze keer niet uit, ik heb de boel er maar weer van afgehaald en ben weer alles erop aan het zetten, en dat voor het goede doel....:(

Zal nu gelijk maar een Ghost erop zetten dat bij elke update ik kan controleren waar het probleem zit.
Mocht ik het oplossen en er achter komen wat de boosdoener is laat ik het nog weten.
Nogmaals dank voor je reactie....:thumb:

Nog twee dingen die u kunt doen:
- met taakbeheer kijken of er processen/services zijn die 100% processing doen (en daarmee die vertraging verklaren)
- het tooltje DKHarddrive light downloaden en installeren http://www.dkpcode.com/downloads.html hiermee wordt zichtbaar gemaakt welke HD-activiteiten er plaatsvinden en welke procesen dat doen

Heb ik ook in 2e instantie gedaan, en niks kunnen vinden.En van dat tooltje wist ik niet ( bedankt voor de tip...)
Ik heb er een andere XP opgezet en deze gaf geen problemen...
Raar hoor want ik gebruik deze XP-dvd regelmatig. Maar nu met een andere cd is het probleem opgelost:thumb:
Bedankt nog voor je aanvullende info:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan