• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertraging Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeToekomst

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jul 2016
Dag potentiële probleemoplosser,

Ik ben op het moment bezig met een bestand waarin ik in één invullijst een grote moederlijst met artikelen kan bijwerken. Hier in kan ik per artikel apart de eigenschappen aanpassen op het moment dat ik dat artikelnummer invoer. Nu is het de bedoeling dat één van de gegevens een kratnummer wordt. Dit is de krat waar deze in verpakt moet worden. Nu heb ik deze berekeningen en samenstellingen na lang puzzelen samengesteld maar stuit ik op een apart probleem, namelijk dat er een vertraging zit in het berekenen van de formules.
Wanneer ik een gegeven invul, in dit geval een kratnummer, zou deze meteen de moederlijst moeten doorzoeken en alle artikelen er uit halen die in dat krat verpakt moeten worden. Dit gebeurt echter niet. Dit gebeurt pas wanneer er iets wordt aangepast in de gebruikte cellen (of van de lijst of van het invulblad). Er zit dus een vertraging in het doorrekenen van de nieuwe waarde.
Er gebeurt dus het volgende:

- Ik vul het kratnummer in
- Er gebeurt niks
- Ik vul het volgende kratnummer in
- De lijst met artikelen verandert maar laat de artikelen zien die horen bij het vorige krat (het nummer wat de eerste keer is ingevuld)
- Ik vul het volgende (3e) kratnummer in
- De lijst verandert weer maar laat de artikelen zien die horen bij het kratnummer wat de 2e keer is ingevuld

Een ander scenario is het volgende:
- Ik vul het kratnummer in
- Er gebeurt niks
- Ik klik de formule die zou moeten veranderen dubbel aan (zodat deze geselecteerd wordt) en de-selecteer deze vervolgens
- Alle formules die zouden moeten veranderen veranderen zodra ik de formule niet meer geselecteerd hebt (het lijkt alsof deze dan geupdated worden)

Ik hoop dat u het een beetje kunt inbeelden.

Het meest apparte is dat deze vertraging alleen zit op de formules in de kratberekening. Alle andere formules veranderen gewoon zoals het zou moeten. Het ligt dus niet aan het excel-bestand.

Weet iemand wat er hier aan de hand is en hoe ik het misschien op kan lossen?

Alvast ontzettend bedankt!

De toekomst zal een voorbeeld document opleveren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan