vertraging in opstarten pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerryleelewis

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Berichten
379
Hallo,

Ik heb een medion 8080 met xp home. Ik gebruik hem intensief en doe regelmatig een scan met register mechanic. Ook doe ik regelmatig een virusscan afwisselend Panda of AVG (nooit samen)
Bij het opstarten krijg ik heel lang ca. 20-30 sec. een zwart scherm voordat hij doorstart naar de gebruikers(scherm). Dit heeft hij niet eerder gedaan. Ook maakt de computer een snerpend geluid.
2 vragen
1. Ben ik toe aan een recovery via de bijbehorende partitie? -> (ik hoop het niet want naast het sneller gaan draaien moet ik al mijn bestanden veiligstellen die ik wil bewaren)
2. Gaat mijn harde schijf het begeven(?) (ook dit hoop ik niet)

Bestaat er een progje om je XP sneller te laten maken of te analyseren of er fouten zijn in het opstarten?

bedankt alvast!

Jerry
 
Hallo,

Ik heb een medion 8080 met xp home. Ik gebruik hem intensief en doe regelmatig een scan met register mechanic. Ook doe ik regelmatig een virusscan afwisselend Panda of AVG (nooit samen)
Bij het opstarten krijg ik heel lang ca. 20-30 sec. een zwart scherm voordat hij doorstart naar de gebruikers(scherm). Dit heeft hij niet eerder gedaan. Ook maakt de computer een snerpend geluid.
Wat is een snerpend geluid? Wat moet ik me hierbij voorstellen? Ik heb geen idee namelijk :p
2 vragen
1. Ben ik toe aan een recovery via de bijbehorende partitie? -> (ik hoop het niet want naast het sneller gaan draaien moet ik al mijn bestanden veiligstellen die ik wil bewaren)
Waarom denk je dit? heb je vermoedens dat je installatie niet meer lekker loopt behalve het zwarte scherm dat 20-30 seconden blijft staan? Ik heb ditzelfde "probleem" maar mijn installatie draait al sinds de installatie zo.
2. Gaat mijn harde schijf het begeven(?) (ook dit hoop ik niet)
Ik hoop ook van niet. Maar hiervoor zijn testprogramma's. Je kunt in de bios SMART aanzetten. Ook kun je een programma als powermax/seatools gebruiken voor het checken van je hd. Wat voor merk is het? Dan kan ik je zeggen welk programma je het best kunt gebruiken.
Bestaat er een progje om je XP sneller te laten maken of te analyseren of er fouten zijn in het opstarten?

Kijk eens in de logfiles. Hier staan vaak errors in. Niet van het opstarten maar wel van het systeem zelf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan