Vertraging in Userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldo12

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2014
Heey allemaal had een klein vraagje,

Ik werk momenteel in een programma dat werkt met Userforms. Er is één Userform die bij het eerste keer openen er van een vertraging heeft bij het gebruik er van. Als deze Userform dus opent en ik klik op een knop dan moet ik ongeveer 6 seconde wachten en dan is de Userform pas "geactiveerd". Dus pas na het klikken op iets en ongeveer 6 seconde te hebben gewacht kan ik gebruik maken van dit Userform. Dit probleem is er ook alleen als de Userform voor de eerste keer opent, als ik terug ga en dan weer het desbetreffende userform open is dit probleem er niet meer. Ik zat te denken om te coderen dat die dan automatisch terug gaat en dan weer opnieuw opent, alleen kost het aardig wat tijd als dit userform opent. Het programma is te groot om te uploaden dus kan het probleem niet laten zien.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt !

Wat gebeurt er in de sectie USERFORM_INITIALIZE en/of USERFORM_ACTIVATE?

Iets meer informatie is inderdaad handig. Als de userform een dropbox met externe informatie heeft is de vertraging waarschijnlijk gerelateerd aan het uitvoeren van een dataquery (dit geldt overigens ook als je verwijst naar een cell met daarin een query).

De oorzaak hoeft dus niet eens direct aan het userform te liggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan