Hallo,
ik ben aan het uitkijken om mijn computer wat up te graden met wat extra ram geheugen.
ik heb windows vista
rolleyes
met 1 GB ram
mijn moederbord is de MS-7327 versie (2 ram slots) en via pcmark heb ik gemerkt dat deze 2 deze specifactie hebben:
Installed Enabled Size 512 MB
Form Factor DIMM
Frequency 333.0 MHz
Slot DIMM0 [BANK0]
Manufacturer Manufacturer0
Type DDR2
Type Details Synchronous
Enabled Size 512 MB
Total Bit Width 64 b
Data Bit Width 72 b
met andere woorden 1024MB DDR2 SDRAM @ 333 mhz
ik schik een ramgeheugen van 2GB DDR2 667 te kopen (normaal gezien zou dit compatibel moeten zijn met mijn moederbord (ja toch?))
hiervoor moet ik dan wel één latje eruit smijten en kom ik dus op 2,5 GB ram
mijn vraag is dan:
klopt het dat mijn totale snelheid van mijn ramgeheugen zich aanpast aan de laagste snelheid, hier dus 333 mhz? en scheelt dit veel qua snelheid van de pc?
scheelt dit genoeg van snelheid om van den eerste keer mijn beide 333-latjes eruit te smijten, en zo dus maar 2 GB hebben, maar wel op 667 mhz?
Groetjes en bedankt!
Chielus
ik ben aan het uitkijken om mijn computer wat up te graden met wat extra ram geheugen.
ik heb windows vista

mijn moederbord is de MS-7327 versie (2 ram slots) en via pcmark heb ik gemerkt dat deze 2 deze specifactie hebben:
Installed Enabled Size 512 MB
Form Factor DIMM
Frequency 333.0 MHz
Slot DIMM0 [BANK0]
Manufacturer Manufacturer0
Type DDR2
Type Details Synchronous
Enabled Size 512 MB
Total Bit Width 64 b
Data Bit Width 72 b
met andere woorden 1024MB DDR2 SDRAM @ 333 mhz
ik schik een ramgeheugen van 2GB DDR2 667 te kopen (normaal gezien zou dit compatibel moeten zijn met mijn moederbord (ja toch?))
hiervoor moet ik dan wel één latje eruit smijten en kom ik dus op 2,5 GB ram
mijn vraag is dan:
klopt het dat mijn totale snelheid van mijn ramgeheugen zich aanpast aan de laagste snelheid, hier dus 333 mhz? en scheelt dit veel qua snelheid van de pc?
scheelt dit genoeg van snelheid om van den eerste keer mijn beide 333-latjes eruit te smijten, en zo dus maar 2 GB hebben, maar wel op 667 mhz?
Groetjes en bedankt!
Chielus
Laatst bewerkt: