vertraging verkeer door router

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackall

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
11 feb 2002
Besturingssysteem
windows 10, windows11
Office versie
2023
Wie kent dit probleem.
Heb 2 pc op een adslmodem verbonden via een breedbandrouter sweex Lb0000021.
Hoe langer ik met 1 of 2 pc online ben hoe trager de verbinding wordt met de buitenwereld.
Dit geldt voor het gehele verkeer.
En opeens valt de verbinding stil.
Het enige wat tijdelijk helpt is de router hardwarematig resetten en na een tijdje weer aan te zetten.
Nu heb ik hem er ff tijdelijk tussenuit gelaten en alle problemen zijn verdwenen.
Wie heeft dit al eerder meegemaakt. Kan op de helpdesk van sweex niets hierover vinden.

Ik zou regelmatig, wanneer je de problemen begint te ondervinden, eens een trace doen. Dat doe je als volgt, klik op start, uitvoeren en cmd (in windows 98 command). Er verschijnt een zwart scherm. Typ daar in tracert www.helpmij.nl. Dan krijg je statistieken te zien over de weg die over internet wordt afgelegd van jouw computer naar www.helpmij.nl. De eerste hop met het ip adres van jouw router geeft een waarde. Noteer die en vergelijk die met de volgende keer dat je deze test doet. Je kunt dan zien of het inderdaad aan jouw router ligt. Hoge waardes duiden op een netwerkprobleem.

heb je het probleem trouwens alleen maar met een computer of met beide computers? Ik weet niet of je de temporary internet files wel eens verwijdert?

Ja het probleem doet zich voor op beide pc.
Beide draaien op xp(home/pro).
De controle lampjes op de router knipperen ook niet meer, blijven continu branden wat duid op een probleem in de router. het interne netwerkverkeer ligt ook plat, nog vreemder vind ik dat de upload sneller is dan de download. Op dit moment is de router er tussenuit en staat 1 pc direct op de adsl, je merkt dan een aanzienlijk verschil in de prestatie's.
Kan het ook mogelijk zijn dat er een instelling in de netwerkkaart niet juist staat? Wat zijn dan de beste instellingen?
De tempfiles worden dagelijks geleegd.
Heb jouw optie de eerste x uitgevoerd.
De waarden lagen tussen 375ms en 1909ms vanaf de modem naar de buitenwereld. en van de pc direct naar de modem is minder dan 1ms. Zal het later nog eens proberen maar dan met de router ertussen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan