• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertrouwde Locaties, Excel 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dafje1986

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2008
Beste filantropen,

Waar kan je in excel 2003 vertrouwde locaties aangeven zodat je met macro instelling hoog toch die macro's gelijk in gebruik kan gaan nemen uit die map.

In 2007 kan je dat aangeven, maar ik 2003 heb ik dat nog niet gevonden, wel die laag gemiddeld of hoog instelling en de vertrouwde uitgevers.

Maar ik moet de vertrouwde locaties hebben.

bij voorbaat dank!

Volgens Microsoft:

Kan dus alleen in 2007, en onderstaande ga ik maar niet doen bij computers op het bedrijf hier, zal eens vragen aan de systeembeheerder als die langskomt.

Heb nu macrobeveiliging op laag staan.
zo heel erg is dat toch niet als de computers en servers hier goed beveiligd zijn?

In Excel 2003 zijn er geen vertrouwde locaties. U kunt een uitzonderingslocatie maken om de registerbeleidsinstellingen te negeren. Als u een uitzonderingslocatie wilt maken, gaat u als volgt te werk: 1. Sluit Excel 2003 af.
2. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ regedit in het vak Openen en klik op OK.
3. Klik op een van de volgende registersubsleutels:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Common

HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Office\11.0\Common
4. Open het menu Bewerken, wijs de optie Nieuw aan en klik op Sleutel.
5. Typ OICEExemptions als naam voor de sleutel.
6. Wijs in het menu Bewerken de optie Nieuw aan en klik op Tekenreekswaarde.
7. Typ een nieuwe tekenreeksnaam en druk op Enter. Typ bijvoorbeeld ExemptDirectory.
8. Klik met de rechtermuisknop op de tekenreeksnaam die u in stap 7 hebt getypt en klik op Wijzigen.
9. Typ in het vak Waardegegevens het pad van de map waarin het bestand is opgeslagen, en klik op OK.

Opmerking U moet de map maken. De uitzondering geldt niet automatisch ook voor eventuele submappen. Voor alle andere mappen waarvoor u een uitzondering wilt maken, moet u stap 6 tot en met 9 herhalen.
10. Open het menu Bestand en klik op Afsluiten om de Register-editor af te sluiten.

• Neem contact op met de systeembeheerder om de instelling voor het groepsbeleid te wijzigen.

Bedankt voor de info.

Daarom dat ik er in 2003 nog niet van gehoord had :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan