Vertrouwelijke gegevens vaag maken in screenshots

Status
Niet open voor verdere reacties.

veerle001

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2007
Ik ben bezig met het schrijven van een stageverslag in Word en om eea te verduidelijken in mijn verhaal heb ik een aantal screenshots toegevoegd. Het probleem is echter dat hier vertrouwelijke gegevens van het bedrijf waar ik werk in staan, en ik niet wil dat iedereen deze gegevens kan lezen. Is er een manier waarop ik deze gegevens in een screenshot vaag/blurry kan maken terwijl de overige gegevens wel nog leesbaar blijven? Let op: ik ben geen held met Word...

Alvast bedankt!! Groet, Veerle

veerle,

je klikt rechts op de screenshot - eigenschappen - layout - contour. nu zet je over de vertrouwelijke gegevens een rechthoek. deze is dan geselecteerd en met shift kan je de screenshot meeselecteren en via tekenen - groeperen kiezen. zie bijlage, je ziet alles behalve de naam. als je het echter electronisch doorstuurt, kan je met ungroup wel alles terug lezen.

steven

Bijlagen

Super, dankjewel. En als ik de Word-file uiteindelijk converteer in een pdf file... kan iemand er naderhand dan (misschien door de pdf file weer terug te converteren in een Word-file) de gegevens nog achterhalen?

Tot nu toe zie ik als ik rechtsklik geen 'eigenschappen' staan...ik weet trouwens ook geeneens welke Word-versie ze hier gebruiken.. Nouja, ik probeer het morgen wel weer, ik heb mijn 8.5 uurtjes er weer opzitten. In ieder geval bedankt voor de hulp!

Groet, Veerle

veerle,

het is object/figuur opmaken (ik zit hier met de engelse versie 2003).

steven

Dag Veerle,

Je kunt je afbeelding ook in bijvoorbeeld Paint bewerken en de niet gewenste delen wissen.

Gegroet,

Axel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan