• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vervaldatum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jhon van der Bo

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2002
Wanneer het excel bestand geopend wordt en van een meetmiddel de vervaldatum ( expire date ) verstreken is moet er een melding komen ( Lock Gauge ? Yes/No ).

Als men No aanklikt moet het venster sluiten. Klikt men yes aan dan moet in de kolom Status, achter desbetreffend meetmiddel "Locked" komen te staan, in rode letters.

Iemand enig idee hoe dit te doen??

voorbeeldje toegevoegd.

Bijlagen

Hoi,

Kijk voor de formule in cel W17 en W19.
Voor de gehele kolom W is een voorwaardelijke opmaak ingesteld: klik 'ergens' in kolom W en kies menu: Opmaak > Voorwaardelijke opmaak...
Er is overigens een probleem: (de cellen in) kolom S heeft niet de opmaak datum dd-mm-jjjj en de datums zijn niet consekwant op deze manier ingevuld, maar ook als 29/09/2003 (bijvoorbeeld). Dan werkt de formule in kolom W niet meer correct.
Er is nog een oplossing nodig voor de termen 'ON STOCK' en 'IN USE'. Omdat niet duidelijk is onder welke voorwaarde(n) deze statusvermelding wordt geretourneerd kon ik dit niet in een formule 'vatten'. Wat je bedoeld met 'het venster moet sluiten' is me niet duidelijk. Moet de werkmap worden afgesloten?

Teun

Bijlagen

Hoi,

Kennelijk wordt niet aangegeven, dat ik op de vraag heb gereageerd ....

Teun

Hoi Teun,

Ik ben gisteren niet meer on-line geweest, vandaar ik niet heb gereageerd op je antwoord. Ik doe dit n.l. op mijn werk.
Er is nog een oplossing nodig voor de termen 'ON STOCK' en 'IN USE'. Omdat niet duidelijk is onder welke voorwaarde(n) deze statusvermelding wordt geretourneerd kon ik dit niet in een formule 'vatten'
Dit moet ik even navragen. Dit bestand in van een collega van mij en begint om 08.30uur
Wat je bedoeld met 'het venster moet sluiten' is me niet duidelijk. Moet de werkmap worden afgesloten?
In eerste instantie dacht ik dat dit met een macro kon. Waarbij een MsgBox verschijnt met
de melding Yes en No. Als men dan op No klikt dat deze MsgBox gewoon sluit.

Goedemorgen,

Het maakt niet uit wat er in kolom "W" vermeldt staat. ( On Stock, In Use, Locked, etc. ) Bij het verstrijken van de vervaldatum moet de melding komen, er moet een venster opengaan, "Lock Gauge" ? Yes/NO.....
Wanneer ik "No" klik moet het venster gewoon weer sluiten, hetgeen vermeldt in kolom "W" blijft dan hetzelfde. Klik ik Yes dan moet er "Locked" komen te staan in het rood.

Marcello

Hoi,

Ik begrijp 'm. Mijn oplossing geeft in kolom W, als de vervaldatum gelijk is, of eerder is dan de datum van vandaag in rood de melding LOCKED, maar dat is niet de bedoeling kennelijk.
Helaas weet ik te weinig van VBA om de oplossing te kunnen bieden die je vraagt, maar het moet mogelijk zijn. Stel je vraag nog eens opnieuw op deze desk, zo van: "melding middels MsgBox bij overschrijden vervaldatum" o.i.v.
succes, Teun

Zorg er eerst voor dat de datums in kolom S allemaal datums zijn, momenteel zijn dat hoofdzakelijk tekstwaarden.

De tekstkleur van LOCKED kan je aanpassen met behulp van Voorwaardelijke opmaak.

En dan kan je volgende macro gebruiken. Deze macro moet in ThisWorkbook staan.
Code:
Private Sub Workbook_Open()
Dim r As Integer
  r = 5
  While Cells(r, 19) <> ""
    If Cells(r, 19) < Date Then
      Cells(r, 1).EntireRow.Select
      If MsgBox("Lock Gauge?", vbYesNo, "Expired") = vbYes Then _
        Cells(r, 23) = "LOCKED"
    End If
    r = r + 1
  Wend
  Range("A1").Select
End Sub

Ingrid,

Heb de datums aangepast. Verder werkt het perfect. Hartelijk dank voor jouw input.

Vriendelijke groet,

Jhon & Marcello

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan