• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vervaldatums / Bijna vervallen conditionele opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

guidem

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2018
Beste,

Ik zoek naar een oplossing waarbij mijn datums op basis van TODAY() - een celwaarde in de titels de conditionele pmaak naar wens toepast.
Het betreft de volgende spreadsheet (nog niet volledig ingevuld).
ExcelHELP.jpg

Waar nvt staat had ik deze graag grijs gehad, waar NIET AANWEZIG staat wil ik dit in het donkerrood. dit lukt me wel nog net.

Ik wil nu enkel op basis van de in geel aangeduide aantallen (dagen geldig) gaan kijken om de cel in te kleuren.
Dus VANDAAG()-'cel met waarde in geel (aantal dagen terug)' > Waarde in cel waarop ik opmaak wil toevoegen.
En dit volgens volgende indeling:
ExcelHELP2.jpg

Ik probeerde al heel wat waar niets werkte.
Hoe begin ik hier aan? Enige tips om me op weg te helpen?

Excel formules in EN of NL zijn allen welkom :D

Bekijk bijlage afpuntlijst 20181025 - HELPMIJ.xlsx

Alvast bedankt!

Bijlagen

• ExcelHELP.jpg
    ExcelHELP.jpg
    411 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Gebruik nooit samengevoegde cellen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Gebruik nooit samengevoegde cellen.

Hoezo? Oprecht nieuwsgierig waarom niet.

Ik zou het zelf anders opgesteld hebben, maar dit is nu eenmaal de file waar ik mee moet werken vrees ik.
Tenzij het echt niet anders mogelijk is. Normaal maakt dit voor deze formules toch niet veel verschil uit gezien het elke cel (samengevoegd of niet) zou moeten vergelijken met de waarde van vandaag-aantal dagen?

Opgelost.

Het is me uiteindelijk gelukt, even de volgorde van toepassen verkeerd gezien...
Voor mij was het uitendelijk de bedoeling een "harde overgang" te hebben tussen de kleuren.
De excel file kan ik nu even niet meer delen met de oplossing, maar hierbij nog even een screenshot hoe het werkte:ExcelHELP3.jpg

Toch bedankt!
Volgende stap is de files verder uitkuisen ;)
Maar deze niet meer handmatig moeten aanpassen/opvolgen is al een aangename verandering.

Heb ik gedaan, maar daar zit ik met een 'zachte overgang' waardoor we niet duidelijk zien wanneer iets hernomen moet worden. Want eenmaal verlopen is het zeer dringend (gaat hier over keuringen van bepaalde zaken).
Het kan wel werken, maar de harde overgang is wat ze tot nu toe handmatig gebruikten en reeds gekend is (lang leve alles mogen aanpassen, maar niet te veel tegelijk ;) )

-

Nu kan ik dit altijd toepassen, maar moet dit dan per kolom, gezien de 3-kleurenschaal geen relatieve referenties toelaat.
Beide hebben hun voor-nadelen wel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan