vervangen AMD sempron (tm)si-42

Status
Niet open voor verdere reacties.

benosman

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2006
hallo allemaal

ik heb in me laptop de volgende processor: AMD sempron (tm)si-42

kan ik deze processor vervangen met een snellere processor? zoals athlon of turion?

alvast bedankt...

Zal waarschijnlijk moeilijk worden. Vaak zit de processor vast op het moederbord in een laptop.

deze zit dus niet vast.

mijn vraag was niet of het vervangen kon worden,
maar meer of ik een athlon of turion in kon zetten..

Je geeft ook alleen maar een processor op. Hiermee kunnen we verder niets, gezien je opgeeft het om een laptop gaat, is in de meeste gevallen het niet mogelijk deze te vervangen.

Geef het type model laptop op en het moederbord wat erin zit. Toch betwijfel ik of je deze kan vervangen. Je hebt ook te maken met warmte ontwikkeling,

Compaq Presario CQ60-311SA

moederbord kon ik niet vinden welke het is.

Specificaties staan hier; chipset wordt niet genoemd.

Tevens nergens een compatibiliteitslijst gevonden met welke andere processoren dit systeem zou kunnen werken, dus ik heb daaromtrent geen tip, behalve om Compaq/HP zelf te bellen of zij wél over die informatie beschikken.

Ik wil ook even reageren op je volgende posting:
deze zit dus niet vast.

mijn vraag was niet of het vervangen kon worden,
maar meer of ik een athlon of turion in kon zetten..
Ik weet niet van welke planeet jij vandaan komt, maar ik weet wel dat goede bedoelingen op die planeet blijkbaar niet worden gewaardeerd.
Crash heeft helemaal gelijk dat hij je erop wijst dat vervangen van CPU's in een laptop bijna nooit mogelijk is.
Er was dus een grote kans dat dat bij jou ook het geval zou zijn, in welk geval tijd en moeite te stoppen in een advies geen zin zou hebben gehad.

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik begreep crash wel. ik heb mijn vraag verkeerd gesteld. ik heb niks tegen het woord van crash ofzo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan