vervangen harde schijf...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lambert Jan

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2004
Hallo,

sinds korte tijd heb ik de indruk dat mijn c-schijf het stilaan aan het begeven is...
Mijn programma's starten archie-traag op. Het programma dat het RAM geheugen optimaliseert slaat om de haverklap aan het werk. Opstarten duurt ook veel langer dan kort geleden.

Ik heb de pc gecontroleert op spyware, adware, virussen..
Heb verschillende kuisprogramma op de pc losgelaten om de grote kuis te houden...
Ik heb het register gecomprimeerd...
Ik heb een programma geinstalleerd om de status van de harde schijf te controleren en dat vertelt me dat de HD op 47% van haar vermogen draait, maar... er nog geen risico is voor verlies van data.

De pc is heel intens in gebruik, staat dagenlang aan en draait voornamelijk grafische software, dreamweaver, photoshop, acdsee en dergelijke programma's.

Mijn idee is dat de harde schijf me binnen afzienbare tijd gaat in de steek laten.

Doe ik er goed aan om de harde schijf te vervangen en welke maatregelen moet ik nemen voor ik ze eruit kieper.
Wat moet ik doen om de nieuwe harde schijf te voorzien van een besturingssysteem ?

Kortom, alle suggesties en hulp, raadgevingen zijn meer dan welkom.

De gegevens van de pc:

Intel Pentium 4 CPU 2.60GHz
1GB Ram geheugen
Windows XP Pro, SP2

Vriendelijke dank en groeten

Lambert

Even een vraag, aangezien je veel met grafische programma's werkt.
Heb je naast de standaard lettertypes nog een aantal lettertypes erbij geïnstalleerd?

Hoe meer lettertypes er op je PC staan, hoe trager de opstarttijd van het systeen word. Deze worden namelijk ingeladen tijdens het opstarten.

ik heb inderdaad een groot aantal lettertypes geinstalleerd, maar is eigenlijk geen kwestie van traag opstarten alleen, maar eerder van traag werken, programma's die langer tijd nodig hebben om te openen, internetbrowser die traag openen... het ram geheugen dat om de haverklap opgeruimd wordt door een ram-cleaner.
Ik heb de laatste weken geen bijkomende programma's geinstalleerd, daar kan het dus niet aan liggen mijns inziens, integendeel heb er een pak programma's gedeinstalleerd, gedefragmenteerd, reg. gecomprimeert, gescant etc...

Grtz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan