Vervangen meerdere regels tegelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Inekebeu

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2006
Hallo allemaal,

Kan ik ook meerdere regels tegelijk vervangen? Ik heb namelijk een 100 tal documenten waarin diverse malen de locatie staat van een te openen bestand; deze locatie bestaat uit meerdere regels. Nu is die locatie veranderd, en het zou handig zijn als ik die meerdere regels in 1x kan vervangen door de regels van die nieuwe bestandslocatie.

Alvast bedankt.

Mvg
Ineke

Je kunt toch ook met zoeken/vervangen de tekst met de lokatie wijzigen ?

Bedankt voor de reactie. Ik weet dat ik met zoeken en vervangen kan werken, maar zover ik weet moet dat dan regel voor regel.
In mijn documenten staat bijv als locatie:
Algemeen/
afdeling/
rekening/
...(bestandsnaam)

Nu moet dat worden:
Verkoop/
afrekening/
...(bestandsnaam)

Het zou prettig zijn als ik in 1 x de 1e 3 regels van de 'oude' locatie kan vervangen door de
1e 2 regels van de 'nieuwe' locatie.

Kan dit en zo ja hoe?

mvg
Ineke

Ineke,

Ja dat kan, maar dan moet je de geavanceerde opties van Word gebruiken. Deze optie lijkt op de regular expressions (mocht je daar bekend mee zijn). Ik weet niet welke Word versie jij gebruikt, maar ik heb zelf een test gedaan met Word 2003.

Ik heb even exact de tekst gebruikt die jij als voorbeeld gegeven hebt, maar ik verwacht dat je bij bestandsnaam tussen de haakjes een volledig pad naar een bestand krijgt.

- Selecteer Bewerken->Vervangen... (of Ctrl+H)
- Klik op de button Meer
- Selecteer het vinkje voor Jokertekens gebruiken
- In zoeken naar typ: Algemeen*afdeling*(...*\))
- In vervangen door typ: Verkoop/^lafrekening/^l\1

Druk in de dialoog op F1 voor hulp over de gebruikte tekens.

Op het tabblad vervangen staat een knop 'Alles vervangen', dan gebeurt wat jij wil.

Heel hartelijk dank Bargeboer; doet helemaal wat ik wil, en had F1 niet eens nodig.

gr.
Ineke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan