Vervangen moederboard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zedock

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2012
Beste,

Mijn moederboard is stuk gegaan en nu wil ik deze vervangen. Nu weet ik bij moederboards niet precies waar ik op moet letten

Wat ik weet van mijn Computer:
-Nvidia geforce 6600 ( die ik binnenkort wil vervangen met een Point of View GeForce GTX 560 Grafische kaart)
-AMD athlon 64 chimpset
-type huidige moederboard ga-ka8nf-9-si

Over t algemeen gebruik ik mijn computer voor gamen ( league of legends, team fortres, en binnenkort ook strarcraft 2)

Zou iemand mij advies kunnen geven over welk moederboard het beste is voor mij is om te kopen? En als er nog belangrijke informatie ontbreek welke ik dan nog moet opzoeken?

Mijn budget ligt rond de 150 à 200 euro..

Goedemorgen,

Denk dat je op de tweedehands markt terecht komt want nieuw is hij haast niet te vinden:( je moet naar een socket 939 moederbord kijken.

Dankje voor de snelle reacties. Dus als ik het goed begrijp kan ik beter een sterker moederboard kopen dan een gelijkwaardige vervanger omdat ik anders capaciteit verspil van de video kaart die ik er in wil gaan zetten?

Ik heb de links bekeken en ik koop liever nieuw dan 2de hans, de upgradede set ziet erg belovend uit gezien hij binnen mijn budget valt, dus momenteel ligt daar mijn keus..

Dat lijkt me inderdaad de beste keus. Je kan nog voor 8GB RAM gaan ipv. 4GB, dat is iets meer toekomstbestendig.

Ik heb het er nog met een paar andere mensen over gehad, en zij gaven mij als advies, deze configuratie.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...446740]=1&product[450091]=1&product[358442]=1

dit is inclusief videokaart en houd dus rekening met een mijn totale budget van 500 euro. Ook volgt het, t advies van opom er 8gig ram in te zetten IPV 4.

Is deze samenstelling que moederboard beter? En in hoeverre moet ik mij met een nieuw moederboard nog zorgen maken om mijn voeding(model nummer: FSP300-60ATV (PF) )?? of kan ik daarover nu beter een nieuw topic maken in het Forum: Aankoop nieuw systeem / Upgraden?

gehele installatie staat nu thuis, en het werkt allemaal.. op 1 ding na.. krijg er geen enkel besturingssysteem op dan windows XP.. alle andere installaties crashen halverwege (vanaf vista tot windows 7 tot linux/ubuntu)..

Hmm dat is inderdaad heel vreemd... en Windows XP werkt gewoon prima?

Momenteel bezig net het updaten en installeren van service packs enz en tot nu verder geen problemen gehad. Naar mijn kennis doet xp 64bit t prima zonder problemen

--edit:
Alles werkt normaal, internet, geluid games. Enz behalve flash momenteel..
Alle updates geïnstalleerd alle drivers gingen ook goed.. Maar er wil nogsteeds niks Anders op dan xp.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan