vervangen moederbord, zelf doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

crz_06

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2005
Moederbord laptop is kapot gegaan (krijgt geen stroom meer), en de vervanging gaat me 380 euro kosten (althans volgens de offerte) :evil: Maar dacht, misschien kan ik dan meteen het huidige moederbord ATI Mobility™ Radeon® 9200 vervangen door een Mobility™ Radeon® 9800. Iemand bekend of dit zomaar kan? .

Maar dacht ook: is het vervangen van een laptop moederbord iets dat je zelf (of ander technisch iemand) via een handleiding zou kunnnen doen. Vindt 200 euro arbeidsloon een beetje veel.

crz_06 zei:
Moederbord laptop is kapot gegaan (krijgt geen stroom meer), en de vervanging gaat me 380 euro kosten (althans volgens de offerte) :evil: Maar dacht, misschien kan ik dan meteen het huidige moederbord ATI Mobility™ Radeon® 9200 vervangen door een Mobility™ Radeon® 9800. Iemand bekend of dit zomaar kan? .

Maar dacht ook: is het vervangen van een laptop moederbord iets dat je zelf (of ander technisch iemand) via een handleiding zou kunnnen doen. Vindt 200 euro arbeidsloon een beetje veel.

Je kan het zelf doen alleen is het probleem vaak dat je te maken hebt met oem versie van hardware en die kunnen wel eens vervelend gaan doen als je een ander mobo er in gaat zetten ook met aansluitingen kan je problemen krijg controleer de schema's dus eerst goed voor je een andere er inzet ik raad je dan ook aan de zelfde mobo te houden de reperatie zelf is niet moeilijk als je geduld hebt en netjes werkt want je kan heel snel iets stuk maken het is veel gevoeliger dan een pc

ok, zelfde moderboord it is. Maar voor het vervangen van moederbord, is dat een kwestie van simpel schroefjes losdraaien, sterktjes eruit, moederboord verwisselen en alles weer netjes terug zetten. Of moet ik ook gaan solderen??. Nooit een moederborod vervangen ook niet bij een PC.

(BTW, mijn HHD zit toch niet op mijn moederboord bij een laptop?, anders ben ik nog verder ge-screwed (geen backup van alles gemaakt))

nee die zit niet vast aan het moederbord.

jij schreef:
Moederbord laptop is kapot gegaan (krijgt geen stroom meer), en de vervanging gaat me 380 euro kosten (althans volgens de offerte) Maar dacht, misschien kan ik dan meteen het huidige moederbord ATI Mobility™ Radeon® 9200 vervangen door een Mobility™ Radeon® 9800. Iemand bekend of dit zomaar kan? .

de € 380,is dat incl. arbeidsloon??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan