Vervangen outlook 2003 door outlook 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hertogmpo

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2011
Wie kan mij helpen aan een nederlandse handleiding, waarin beschreven staat hoe ik een huidige outlook versie 2003 kan vervang door een versie 2010, met dien verstande dat ik alle contactpersonen en mail kan behouden en inlezen in de versie van 2010.

Mvg,

Hertogmpo

Een upgrade (gewoon installeren) uitvoeren werkt prima. Je settings worden gewoon meegenomen.

Aha, ik had begrepen dat dit niet mogelijk was en dat je dan alle data zou verliezen.
Eigelijk zeg je druk op setup van de nieuwe versie en installeer zoals je gewend bent en dan blijf alles behouden of je krijgt een vraag of je alles wilt behouden

Voor de zekerheid kun je misschien je mailbox enzo exporteren naar een PST bestand,(voor het geval de upgrade mislukt).
Hoewel ik ook niet zeker weet of je een 2003.PST bestand in kunt lezen in 2010.

Groeten Marcel

Precies. Ik zou dat sowieso altijd even doen. Let op: Je PST bestand is een verborgen bestand, dus als je daar op gaat zoeken, dan wel even zorgen dat je alle verborgen bestanden wilt zien.

Maar inderdaad, gewoon installeren zal je oude mail niet weggooien. Zou ook niet zo mooi zijn :)

Een aantal maanden geleden ben ik ook overgestapt van 2003 naar 2010. Alles gaat vanzelf en helemaal goed. Mail, mappen, agenda en contactpersonen komen weer op de goede plaats terecht. Ook de account instellingen, maar een extra BU maken is natuurlijk wel aan te raden.

Veel plezier met 2010, want het is een fantastisch mailprograma.

Gr, Rob

Die moet je zelf maken door bestand>>importeren en exporteren te kiezen.

Groeten Marcel

Helaas hoogteijling. Dat bestand bestaat al en kun je gewoon kopiëren vanaf de lokatie C:\Documents and Settings\JOUWNAAM\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\outlook.pst .

Op dezelfde plek vind je ook een bestand outlook.nk2 . Kopieer dit ook meteen. Hierin staan namelijk de ooit ingetypte emailadressen (dus niet je contacten).

Helaas hoogteijling. Dat bestand bestaat al en kun je gewoon kopiëren vanaf de lokatie C:\Documents and Settings\JOUWNAAM\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\outlook.pst .

Op dezelfde plek vind je ook een bestand outlook.nk2 . Kopieer dit ook meteen. Hierin staan namelijk de ooit ingetypte emailadressen (dus niet je contacten).
Bij ons op kantoor bestaat dat .PST bestand nog niet (Exchangeserver), wel een Archive.pst maar die is zeker niet up-to-date aangezien hij daar alleen (ver)oude(rde) berichten in zet voor dattie ze verwijderd (AutoArchiveren).
Is afhankelijk van hoe je de AutoArchivering hebt ingesteld in Outlook, bij ons verplaatst ie alle mails die ouder zijn dan 8 weken naar Archive.PST.
Er staat bij ons wel een .OST bestand maar dat is volgens mij je Offline mailbox.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
@Hoogteijling. Ik ga er van uit dat iemand die zich hier meld niet bezig is om in een zakelijke omgeving zelf zijn outlook even te updaten.

@RogerS
Hmmmmm, das ook een hele goeie ja.
Had ik even niet bij stil gestaan.

Groeten Marcel

Het is gelukt, kon 2010 zo installeren. Er bleek wel een fout te zitten in de versie van 2003. Nadat ik deze had gedeinstalleerd, kon ik 2010 installeren. Heb geen eens gebruiken hoeven te maken van mijn back-up

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan