vervangen usb 1.0 voor 2.0 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

trick

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Op dit moment werkt draadloos usb 1.0 van sweex (merk zydas chipset) Het installeren van een dongel netwerkkaart/zender-ontvanger usb 2.0 zowel ASUS als SWeex lukt van geen kanten.
Waar kan dit aan liggen? Heb al vanalles geprobeerd. Ook opnieuw installeren van poorten en uitzetten zero configuration. Goed beschouwd heb ik er eigenlijk win xp voor opnieuw geinstalleerd, hoewel dat goed uitkwam vanwege alle rotzooi die erop stond. Wie weet raad!

Heb je wel USB 2 op je moederbord,zoja doe dan eens een driver Update er van

usb 2.0

Kun je dat op je moederbord controleren? En zo ja hoe?

usb 2.0 wil niet

Alle updates zijn gedaan (incl sp2) Alle usb controllers nog eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd en ondanks plug en play en installeren van de poorten wordt de dongle gemeld als onbekend apparaat?

Welke actie kan ik nog ondernemen?

usb 2.0

Ja dacht ik ook. Laten testen ...oke! Alle adviezen opgevolgd. Niets hielp. Nieuwe gekocht en ook doet die het niet. Asus en sweex. De oude trage sweex doet het dus wel.
Nog een suggestie?

Dan zal er toch met instellen iets niet goed gaan,zou het anders ook niet weten.

usb 2.0 wil niet

Toch maar weer een poging doen. Moet de zero configuration nu aan of uit staan als je de usb dongel installeert? En waarom zegt hij steeds dat de oude drivers (van sweex 1.0) goed zijn en krijg ik ze er alsmaar niet verwijderd?

usb 2.0 wil (n0g steeds) niet

Voor wat etreft de USB ellende:
Krijg nu ook de driver voor sony fotoapparaat niet geinstaleerd enkan nu dus geen foto met usb draadje downloaden naar pc. Ook hier herkent de pc de hardware niet.

Tot mijn verbazing werkt een externe cardreader wel maar dan zegt de pc me dat ik de usb kabel beter in een ander gat kan stoppen want die ondersteunt usb 2.0 !!!! en gaat dus sneller.

Alle gaten geprobeerd maar niets helpt.

Hoe kan ik nu zien of de usb host goed werken en de juiste drivers zijn geïnstalleerd?

In apparaatbeheer kun je dat controleren.

Maar heb je ook de drivers voor de chipset geinstalleerd?

Je ook nog de drivers voor de USB van Microsoft in de inf map met de rechtermuisknop herinstalleren proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan