Vervangen van accu

• Onderwerp starter Onderwerp starter DW23
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DW23

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2011
Ik heb nu twee jaar een ASUS N55SF, maar de accu is hard achteruitgegaan. Hij gaat niet langer dan tien minuten mee voordat m'n laptop volledig uitvalt. Sinds vandaag valt m'n adapter ook uit vanwege oververhitting.

Ik las ergens dat een verouderde accu onnodig veel stroom kan gebruiken, wat effect heeft op de adapter. Als ik m'n accu vervang, is het dan waarschijnlijk dat m'n adapter weer normaal functioneert?

Tot slot een vraag over de aanschaf van een nieuwe accu. Ik kan hetzelfde model kopen (A32-N55: 10.8V 5200mAh 56Wh), maar zijn er ook (goedkopere) alternatieven? Of gaat dat vrijwel zeker niet in m'n laptop passen?

Bij voorbaat dank voor elke reactie!

Hallo

"Ik kan hetzelfde model kopen (A32-N55: 10.8V 5200mAh 56Wh), maar zijn er ook (goedkopere) alternatieven?"

Ik heb geen flauw idee van de vraagprijs voor die batterij , maar ik gok op +/- 85€

Hier te koop voor veel minder :

http://www.benl.ebay.be/itm/6Cell-B...38484?pt=Laptop_Batteries&hash=item3cd4546534

Heb al ettelijke malen laptop batterijen gekocht in China ... kwaliteit is goed , en doet meestal niet onder voor een lokaal aangeschaft , veel duurder exemplaar.

" Sinds vandaag valt m'n adapter ook uit vanwege oververhitting."

Verwijder de batterij .... de laptop moet gemakkelijk op de netadaptor kunnen draaien , zonder extreem warm te worden.

De netadaptor voor deze laptop is er eentje van 90W ... kwestie van voldoende vermogenreserve te hebben.

Hopelijk heb jij ... of iemand die dit ooit mocht lezen , iets aan deze info.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan